L3 banner studium new

riadenie kultúry a turizmu

Študijný odbor: vedy o umení a kultúre
Stupeň štúdia: magisterské štúdium
Forma štúdia: denná
Štandardná dĺžka štúdia: 2 roky
Jazyk poskytovania: slovenský jazyk
Osoba zodpovedná za študijný program: Jaroslav Čukan, prof., PhDr., CSc.
Fakulta: Filozofická fakulta

Opis študijného programu: Opis
Odporúčaný študijný plán: Študijný plán
Predmety študijného programu: Informačné listy
 
Profil absolventa a výstupy vzdelávania

Magisterský študijný program riadenie kultúry a turizmu je obsahovo širokospektrálny v záujme čo najširších možností uplatnenia absolventov. Absolvent študijného programu si musí osvojiť základné teoretické a metodologické východiská kulturológie a príbuzných vedných disciplín, získať dostatočné znalosti zo všeobecného kulturologického základu, dejín kultúry, umenia a kulturologických koncepcií. Na základe štúdia kulturologických, antropologických, historických a geografických disciplín získa prehľad o vývine a štruktúre spoločnosti a kultúry. Kultúru a kultúrne procesy dokáže chápať a riešiť individuálne aj ako člen tímu v historických, priestorových, interdisciplinárnych a interetnických súvislostiach. Orientuje sa v odbornej literatúre a ovláda príslušnú terminológiu. Okrem toho má prehľad o základných právnych normách v kultúre a riadení kultúry a v cestovnom ruchu. Má znalosti o ekonomickom fungovaní inštitúcií tretieho sektoru a marketingu. Teoreticky aj prakticky ovláda základy cestovného ruchu vrátane služieb. Na primeranej úrovni dokáže identifikovať a riešiť kultúrne a sociálne problémy pre inštitúcie štátnej správy a regionálne inštitúcie. Je jazykovo zdatný, pripravený propagovať a popularizovať históriu umenia a kultúru s využitím najmodernejších dostupných informačných a komunikačných prostriedkov.

Absolvent druhého stupňa vysokoškolského štúdia dokáže pripravovať a riešiť náročné výskumné projekty. Má široký rozsah skúseností, ktorý mu umožňuje podieľať sa na riadení alebo riešení komplexných projektov, kultúrnych a spoločenských aktivít a inštitúcií. Je oboznámený so špecifickými kulturologickými problémami a zákonitosťami vývoja a fungovania kultúr národov Európy a sveta. Je pripravený na náročnú analytickú aj syntetickú prácu.

 

Teoretické poznatky

Absolvent magisterského študijného programu riadenie kultúry a turizmu:

- ovláda najnovšie teoretické a metodologické trendy vo vlastnej disciplíne aj v príbuzných vedných disciplínach,

- nachádza a prezentuje vlastné riešenia výskumného problému,

- tvorivo aplikuje získané poznatky v praxi,

- dokáže kriticky analyzovať kulturologické poznatky a poznatky príbuzných vedných disciplín a využiť ich pri riešení praktických problémov.

 

Praktické zručnosti

Absolvent študijného programu riadenie kultúry a turizmu je pripravený:

- vykonávať výskum a zhromažďovať potrebné údaje k vedeckovýskumnej práci s uplatnením najnovších metód a techník,

- získané poznatky prezentovať na vysokej úrovni,

- na základe znalostí kulturologického všeobecného, špecifického, ako aj komplexného charakteru poznatkov konkrétnych aj príbuzných vedných disciplín je pripravený samostatne riešiť, resp. podieľať sa aj na riešení špecifických projektov,

- vykonávať analýzu stavu a potrieb,

- navrhovať konkrétne riešenia,

- vykonávať riadiace funkcie.

 

Doplňujúce poznatky a zručnosti

Absolvent študijného programu riadenie kultúry a turizmu dokáže:

- udržiavať kontakt s najnovším štádiom vývoja vo vlastnej disciplíne a  blízkych príbuzných disciplínach,

- komunikovať s riadiacimi orgánmi verejnej správy, štátnej správy a tretieho sektoru,

- uplatňovať v odbornej a vedeckej praxi etické princípy,

- prakticky riešiť vzniknuté problémy a reprezentovať národnú vedu a kultúru v domácich podmienkach i v rámci kontaktov so zahraničnými partnermi,

- rozvíjať a popularizovať národné tradície, kultúru a spoločnosť.


Uplatnenie absolventov:

Absolventi magisterského štúdia sú spôsobilí vykonávať funkciu riadiacich a odborných pracovníkov na strednom a vyššom stupni riadenia. Sú pripravení pracovať v inštitúciách a zariadeniach:

-      štátnej a regionálnej správy a samosprávy,

-       pamäťových inštitúciách (múzeá, knižnice, archívy),

-       vládnych a mimovládnych humanitne orientovaných inštitúciách a organizáciách,

-       organizáciách a inštitúciách tretieho sektora,

-       kultúrno-spoločenských inštitúciách, občianskych združeniach regionálneho a nadregionálneho charakteru,

-       vedecko-výskumných pracoviskách a školstve,

-       v masmédiách s akcentom na kultúru a cestovný ruch,

-       v marketingu a manažmente kultúry a cestovného ruchu,

-       v inštitúciách a podnikoch cestovného ruchu.

Vďaka jazykovým znalostiam je možné tieto funkcie vykonávať aj v zahraničných inštitúciách a podnikoch.


Informácie o prijímacom konaní:

Filozofická fakulta

FF exterier
Webové sídlo: www.ff.ukf.sk
Ďalšie informácie nájdete na:
 

Kontaktné informácie

Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra
tel: +421 37 6408 111
IČO: 00157716
DIČ: 2021246590
IČ DPH: SK 2021246590
 
E-schránka: ico://sk/00157716 
 
fb ikona  icon instagram

Mediálni partneri

logo nitraden web      logo dab
logo mlyny Nitricka logo web
logo centro male dnes24 cmyk
logo NISYS nove            promenada logo color