marketingová komunikácia a reklama
Cieľom študijného programu Marketingová komunikácia a reklama na 3. stupni je vytvoriť platformu pre edukáciu špecializovaných a kvalitných odborníkov v danej oblasti a pripraviť vysoko špecializovaných odborníkov a odborníčky pre odbor tak, že absolvent/ka štúdia sa vyznačuje analytickým, tvorivým, nezávislým, kritickým a myslením, ktoré dokáže adekvátne a flexibilne uplatňovať aj v dynamicky sa meniacich podmienkach vývoja odboru. Dokáže navrhovať nové koncepcie, špecifické zamerania, ovláda na značne vysokej úrovni proces tvorby propagačných prostriedkov a vie riadiť a realizovať komplexné aj medzinárodné kampane marketingovej komunikácie a reklamy. Vie tvorivo a samostatne navrhovať a realizovať rozsiahle marketingovo-komunikačné výskumy ale i efektívne pracovať aj v medzinárodných tímoch a dokáže medzinárodné a národné tímy pracovníkov v oblasti marketingovej komunikácie a reklamy riadiť a samostatne pripravovať veľké projekty a prevziať zodpovednosť za komplexné riešenia v oblasti marketingovej komunikácie a reklamy.
Vedomosti:
Absolvent doktorandského študijného programu má značné a rozsiahle odborné a metodologické vedomosti v oblasti marketingovej komunikácie a reklamy, na podklade ktorých realizuje inovácie a uplatňuje originalitu v projektovaní výskumu ale i v rozvoji praxe. Má hlboké teoretické a metodologické poznatky v oblasti marketingovej komunikácie, na základe ktorých vie správne stanoviť, koncipovať a implementovať konkrétne vedecké metódy pre realizáciu základného i aplikovaného výskumu v oblasti teórie i praxe marketingových, komunikačných a výskumných inštitúcií. Rozumie aj širším kontextom marketingovej komunikácie a to ako ekonomickým, právnym, politickým, sociálnym tak i psychologickým, etickým, estetickým a kultúrnym. Tieto uplatňuje pri vlastných originálnych návrhoch a tvorbe výstupov ako aj pri aplikácii získaných informácií a výsledkov výskumu v kontextoch teórie a praxe odboru i v kontexte sociokultúrnej situácie súčasnej spoločnosti.
Zručnosti:
Absolvent doktorandského študijného programu prakticky ovláda pokročilé a vysoko špecializované bádateľské metódy a postupy, uplatňuje ich pri samostatnom tvorivom hľadaní riešení úloh marketingovej komunikácie. Dokáže na základe syntézy aktuálnych poznatkov odboru koncipovať a formulovať originálne relevantné hypotézy, navrhovať komplexné inovatívne riešenia zložitých problémov. Na základe vlastných výskumov a z nich vyplývajúcich zistení zručne vytvára autonómne úsudky a kreuje vhodné stratégie prínosné pre ďalší rozvoj odboru. Primerane vyhodnocuje koncepty a teoretické rámce. Vo svojej práci vníma a uplatňuje aj interdisciplinárny prístup, pričom dokáže navrhovať, verifikovať a implementovať nové postupy vo výskume i tvorbe.
Kompetencie:
Absolvent doktorandského študijného programu sa vyznačuje tvorivým, nezávislým, kritickým a analytickým myslením, ktoré dokáže pohotovo a flexibilne uplatňovať aj v dynamicky sa meniacich podmienkach vývoja odboru, technologických možností a spoločnosti. Výsledky vlastného originálneho výskumu je schopný prezentovať na vedeckom fóre a viesť odborný dialóg ako v podmienkach Slovenskej republiky tak i v zahraničí pred medzinárodnou odbornou a vedeckou komunitou. Dokáže navrhovať nové koncepcie, špecifické zameranie autorského výskumu a preberať na seba vedúcu pozíciu v oblasti vedenia výskumných tímov projektov v oblasti marketingovej komunikácie. Výskumný či pracovný tím dokáže koordinovať efektívne a zodpovedne. Absolvent dokáže plánovať vlastný sebarozvoj, participovať na rozvoji odboru a spoločnosti v kontexte vzdelanostnej spoločnosti, vedeckého a technického pokroku.
Absolventi doktorandského študijného programu Marketingová komunikácia a reklama sú pripravení na uplatnenie najmä v akademickej sfére, vo výskume (výskumné agentúry mediálnej a marketingovej komunikácie), a vo vedúcich pozíciách v mediálnych a marketingových inštitúciách, pričom môže ísť o nasledovné pozície: výskumný pracovník v oblasti mediálnej a marketingovej komunikácie, vysokoškolský pedagóg so špecializáciou na marketingovú komunikáciu, vysokoškolský vedecký pracovník, vedúci vydania, riaditeľ a manažér mediálnych, marketingových inštitúcií, špecialista na marketingovú komunikáciu, Ideamaker, Senior EU Public Policy, informačný manažér, pokročilý, dátový analytik ev. žurnalista. Absolventi sa uplatnia aj neziskovom sektore, kultúre sociálnom marketingu, médiách, inštitúciách podporujúcich vedu, výskum a vzdelávanie, ako aj v štátnej správe.