L3 banner studium new

žurnalistika

Študijný odbor: mediálne a komunikačné štúdiá
Stupeň štúdia: magisterské štúdium
Forma štúdia: denná
Štandardná dĺžka štúdia: 2 roky
Jazyk poskytovania: slovenský jazyk
Osoba zodpovedná za študijný program: Juraj Malíček, doc. Mgr., PhD.
Fakulta: Filozofická fakulta

Opis študijného programu: Opis
Odporúčaný študijný plán: Študijný plán
Predmety študijného programu: Informačné listy
 
Profil absolventa a výstupy vzdelávania

Všeobecná charakteristika odborného profilu absolventa

Absolvent študijného programu žurnalistika má všeobecné vedomosti, ovláda základnú literatúru určenú pre študijný odbor, vie si ju vyhľadať a pracovať s ňou tak, aby dokázal syntetizovať poznatky v nej obsiahnuté. Rozsah a hĺbka jeho znalostí a praktických zručností ho oprávňuje pokračovať v štúdiu v študijnom programe Masmediálne a komunikačné štúdiá (3. stupeň), prípadne v príbuzných študijných programoch.

Teoretické vedomosti

Absolvent študijného programu žurnalistika (2. stupeň):

-       má zvládnutý terminologický aparát odboru masmediálne a komunikačné štúdiá,

-       má zvládnutý pojmový a kategoriálny aparát mediálnych a komunikačných štúdií,

-       má detailnejšie znalosti z oblasti teórie masmediálnej komunikácie, teórie a praxe politických otázok v médiách, teórie a praxe ekonomických otázok v médiách, nových trendov v printových médiách, nových trendov v televíznych médiách, nových trendov v rozhlasových médiách, vývojových trendov v nových médiách, public relations, filozofie médií, etiky médií a umeleckej kritiky.

Praktické schopnosti a zručnosti

Absolvent študijného programu žurnalistika (2. stupeň) získa schopnosť:

-       odborne prezentovať výsledky vlastnej vedeckej činnosti pred odborným publikom,

-       uplatňovať nadobudnuté vedomosti v jednotlivých oblastiach praxe s akcentom na schopnosť koncipovať popularizačné a odborné články,

-       kriticky analyzovať mediálne výstupy,

-       tvorivo pristupovať k spracovaniu aktuálnych politických, spoločenských, umeleckých a historických udalostí prostredníctvom mediálnych výstupov, či už v online, printovej, auditívnej alebo aj audiovizuálnej forme pre printové, webové, televízne a rozhlasové médiá, nielen na úrovni tvorby spravodajstva, ale aj publicistiky, či už vo forme odborných komentárov, analýz, ale aj recenzií a interpretácií,

-       plánovať a koncipovať svoj prejav a oficiálne vyhlásenia pre médiá a verejnosť,

-       plánovať a riadiť prácu v redakciách na pozíciách editora, vedúceho vydania, na oddeleniach pre styk s verejnosťou resp. public relations, zodpovedať za marketingovú komunikáciu organizácií.

Doplňujúce vedomosti, schopnosti a zručnosti

Absolvent študijného programu žurnalistika  (2.stupeň) dokáže:

-       pracovať samostatne a efektívne ako jednotlivec a ako člen pracovného tímu,

-       identifikovať mechanizmy pre vlastný kontinuálny odborný a profesijný vývoj,

-       posúdiť možné dôsledky a dopady navrhovaných riešení konkrétnych praktických problémov zo širšieho, predovšetkým morálneho a v širšom zmysle humánneho hľadiska.

Uplatnenie absolventov:

Úroveň a rozsah vedomostí a ich porozumenia zodpovedá požiadavkám kvalifikačného rámca a očakávaniam praxe. Absolvent magisterského stupňa študijného programu žurnalistika sa uplatní v súlade s Národnou sústavou povolaní ako žurnalista, novinár, redaktor, reportér, kameraman, moderátor, spravodajca, copywriter, hovorca, PR manažér.

Informácie o prijímacom konaní:

Filozofická fakulta

FF exterier
Webové sídlo: www.ff.ukf.sk
Ďalšie informácie nájdete na:
 

Kontaktné informácie

Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra
tel: +421 37 6408 111
IČO: 00157716
DIČ: 2021246590
IČ DPH: SK 2021246590
 
E-schránka: ico://sk/00157716 
 
fb ikona  icon instagram

Mediálni partneri

logo nitraden web      logo dab
logo mlyny Nitricka logo web
logo centro male dnes24 cmyk
logo NISYS nove            promenada logo color