marketingová komunikácia a reklama
Opis študijného programu: Opis
Cieľom študijného programu Marketingová komunikácia a reklama na 2. stupni je pripraviť absolventov a absolventky pre odbor tak, že absolvent/ka štúdia ovláda na vysokej úrovni proces tvorby propagačných prostriedkov a vie realizovať komplexnú kampaň marketingovej komunikácie a reklamy. Získal/a základy príbuzných disciplín (psychológia, sociológia, lingvistika, ekonómia...). Vie navrhovať a realizovať rozsiahle marketingovo-komunikačné riešenia, vykonávať výskum v tejto oblasti s vysokou mierou tvorivosti a samostatnosti. Dokáže riadiť tímy pracovníkov v oblasti marketingovej komunikácie a reklamy, samostatne pripravovať veľké projekty a prevziať zodpovednosť za komplexné riešenia v oblasti marketingovej komunikácie a reklamy.
Teoretické vedomosti
Absolvent/ka študijného programu mediálne a komunikačné štúdiá (2. stupeň):
- disponuje rozsiahlymi odbornými a metodologickými vedomosťami z viacerých oblastí študijného odboru,
- rozumie dôležitým súvislostiam, chápe princípy a teórie tvorby mediálnych a informačných produktov,
- chápe dejiny a teóriu komunikácie vo vzájomných súvislostiach,
- vníma vplyv ekonomických, sociálnych, psychologických, právnych, kultúrnych, politických, estetických a etických aspektov,
- rozumie a vníma vplyv existujúcich trendov na komunikáciu,
- dôkladne pozná a ovláda teoretické a metodologické nástroje odboru,
- pozná a chápe princípy riadenia,
- vie prezentovať základné teoretické aspekty informačných a mediálnych kompetencií a gramotnosti,
- disponuje znalosťami z oblasti mediálnej a informačnej politiky a etiky,
- rozumie a ovláda metódy tvorby žurnalistických, mediálnych, multimediálnych a marketingových produktov.
Praktické schopnosti, zručnosti a kompetencie:
- absolvent/ka je schopný/á samostatne tvoriť, hodnotiť, zavádzať inovatívne a originálne riešenia do praxe,
- je schopný/á samostatnej výskumnej činnosti,
- je schopný/á posúdiť úroveň a kvalitu stvárnenia obrazovej, textovej, audio a multimediálnej tvorby,
- dokáže editovať, redigovať mediálne, masmediálne, marketingové a informačné produkty z rôznych oblastí,
- vie analyzovať, spracovať a interpretovať mediálne a informačné obsahy, produkty a diela,Tom
- je schopný/á samostatne plánovať a organizovať prácu pri riadení komunikačných projektov v mediálnych, marketingových a
- informačných inštitúciách,
- je schopný/á kooperácie pri riešení projektov,
- je schopný/á samostatne formulovať vedecké problémy, realizovať výskum, vyhodnotiť a interpretovať výsledky výskumu z viacerých oblastí odboru,
- dokáže realizovať mediálne prieskumy a výskumy ako aj prezentovať ich výsledky odbornej a širšej verejnosti,
- schopný/á ponúkať riešenia odborných, praktických problémov a formulovať odporúčania na korekciu a rozvoj v praxi,
- disponuje komplexnými vedomosťami a schopnosťami riadiť mediálne, marketingové inštitúcie.
Absolvent/ka študijného programu mediálne a komunikačné štúdiá (2. stupeň):
- absolvent/ka je vysoko autonómny/a pri riešení problémov a projektov v oblastiach študijného odboru,
- je schopný/á pracovať vysoko efektívne či už ako jednotlivec alebo kooperovať s ostatnými členmi tímu,
- dodržiava etické princípy pri výkone svojej profesie,
- je inovatívny/a, kreatívny/a a schopný/a kriticky myslieť,
- je pripravený/a prezentovať výsledky na vysokej odbornej úrovni, ponúkať vlastné riešenia v materinskom a cudzom jazyku.
Absolventi magisterského študijného programu Marketingová komunikácia a reklama sú pripravení na uplatnenie v povolaniach spojených mediálnou a marketingovou komunikáciou ako sú špecializované pozície v reklamných, mediálnych a marketingových agentúrach, marketingovo-komunikačných oddeleniach komerčných i nekomerčných inštitúcií. Ide najmä o nasledovné pracovné pozície (niektoré ešte nemajú ustálený slovenský ekvivalent, preto ich uvádzame v angličtine):
- Marketingový špecialista
- Marketingový riaditeľ
- Creative director
- Senior art director
- Senior brand manager
- Komunikačný špecialista
- Multimedia specialist
- Scriptwriter
- Content producer
- Reklamný textár (copywriter)
- Reklamný plánovač
- PPC špecialista
- Social media lead adminstrátor
- Online marketing specialist
- PR manažér, pracovník externej komunikácie
- Produktový manažér
- Špecialista pre sociálne médiá
- Špecialista marketingových analýz
- Event špecialista
- GHS Digital media & performance marketing manager
- Digital campaign coordinator
- PPC špecialista
- Projektový manažér
- After sales marketing
- Riadiaci pracovník v oblasti prieskumu trhu