L3 banner studium new

aplikovaná informatika

Študijný odbor: informatika
Stupeň štúdia: magisterské štúdium
Forma štúdia: externá
Štandardná dĺžka štúdia: 2 roky
Jazyk poskytovania: slovenský jazyk
Osoba zodpovedná za študijný program: Munk Michal, prof. RNDr., PhD.
Fakulta: Fakulta prírodných vied a informatiky

Opis študijného programu: Opis
Odporúčaný študijný plán: Študijný plán
Predmety študijného programu: Informačné listy
 
Profil absolventa a výstupy vzdelávania

Študijný odbor 18. Informatika sa zaoberá získavaním, vyhľadávaním, prenosom, zhromažďovaním, organizáciou, ukladaním, interpretáciou, prezentovaním, rozširovaním a využívaním informácií a znalostí v rôznych podobách (najmä text, obraz, zvuk). Od absolventa sa tak očakávajú poznatky týkajúce sa získavania, ukladania, spracovania dát, informácií a znalostí. K nosným témam študijného odboru patria aj matematické základy informatiky, teoretické základy informatiky, programovanie, programové a počítačové systémy, tvorba modelov a systémov informatických vied a informačných a komunikačných technológií pre rôzne aplikačné domény.

Cieľom magisterského stupňa študijného programu je vybaviť absolventa vedomosťami v oblasti študijného odboru na úrovni hodnotenia a rozsiahlymi odbornými a metodologickými vedomosťami z oblasti vybraných špecializácií, aby bol schopný analyzovať a využívať princípy, teórie a súvislosti odboru so zameraním na konkrétne aplikačné domény a prinášať tvorivé a originálne riešenia. Vzhľadom na transformáciu pracovného trhu očakávanú v dôsledku zavádzania prvkov umelej inteligencie sú významnou súčasťou študijného programu témy pokrývajúce jednotlivé oblasti umelej inteligencie a jej aplikácie v rôznych sférach vedy a spoločnosti. Konkrétne vedomosti, zručnosti, kompetentnosti sú definované nasledovne:

  • Absolvent dokáže analyzovať a riešiť zložité problémy informatického charakteru rozširujúce a presahujúce porozumenie spájané s prvým stupňom vysokoškolského vzdelávania.
  • Absolvent je schopný špecifikovať, navrhovať originálne, optimalizovať existujúce, implementovať a udržiavať komplexné riešenia založené na informačných a komunikačných technológiách.
  • Absolvent je schopný kriticky analyzovať a aplikovať koncepty, princípy a praktiky odboru v kontexte definovaných problémov. Súčasne má schopnosti umožňujúce tvorivo riešiť problémy v nových alebo neznámych prostrediach, i v širších kontextoch presahujúcich jeho odbor štúdia.
  • Absolvent preukazuje vysoký stupeň samostatnosti pri riešení komplexných problémov a projektov z oblasti študijného odboru v meniacom sa prostredí.
  • Absolvent preukazuje schopnosť pracovať efektívne ako vedúci tímu alebo jeho člen.
  • Absolvent disponuje inovatívnym myslením a je pripravený odborne, jasne a jednoznačne komunikovať závery, poznatky a zdôvodnenia odborníkom aj laickým adresátom, a to aj v cudzom (anglickom) jazyku.
  • Absolvent má schopnosť integrovať vedomosti, zvládať zložitosť a formulovať rozhodnutia aj pri neúplných alebo obmedzených informáciách, zahŕňajúc spoločenskú a etickú zodpovednosť pri rozhodovaní a uplatňovaní svojich vedomostí. Absolvent chápe morálne, spoločenské, právne a ekonomické súvislosti odboru.
  • Absolvent má rozvinuté zručnosti samostatne sa vzdelávať a uvedomuje si potrebu celoživotného vzdelávania. Vie samostatne získavať nové poznatky a aktívne rozširovať svoje vedomosti.


Študijný program Aplikovaná informatika (2. stupeň) nadväzuje na znalosti získané v rámci bakalárskeho štúdia a rozvíja ich smerom k hľadaniu tvorivých, originálnych a efektívnych riešení poskytujúc znalosti, zručnosti a kompetentnosti tak, aby absolventi získali základné poznatky a skúsenosti, ktoré pokryjú potreby skupín povolaní definovaných v súlade s Európskou klasifikáciou zručností/kompetentností, kvalifikácií a povolaní (https://ec.europa.eu/esco/portal/occupation) v nasledovnej štruktúre v súlade s indikovanými povolaniami:


Cieľom študijného programu pre oblasť povolaní „2511 - Systémoví analytici“ je pripraviť absolventov tak, aby dokázali analyzovať a hodnotiť požiadavky zákazníkov, postupy alebo problémy klientskych informačných technológií a vyvíjať a implementovať návrhy, odporúčania a plány na zlepšenie súčasných alebo budúcich systémov. Cieľom študijného programu je poskytnúť im znalosti najmä z nasledovných oblastí: princípy a nástroje umelej inteligencie, hĺbková analýza údajov, spracovanie prirodzeného jazyka, systémy na podporu rozhodovania, inovačné postupy, životný cyklus vývoja systémov, úrovne testovania softvéru, metodiky riadenia IKT projektov, koncepcie podnikateľskej stratégie, právne predpisy o bezpečnosti IKT. Budovanie kompetentností je orientované najmä na oblasti ako: porozumieť údajom pochádzajúcim z rôznych domén, metódy čistenia údajov, definovať kritérií kvality údajov, vykonávať hĺbkovú analýzu údajov, analýzy kontextu v organizácii, navrhnúť podnikové architektúry, navrhnúť informačné systémy, definovať stratégie integrácie, vypracovať štúdie uskutočniteľnosti, analyzovať a definovať softvérové špecifikácie, definovať softvérovú architektúru a návrh softvéru, testovanie a identifikovanie slabých stránok systému IKT, riešiť problémy systémov IKT a dohliadať na ich kvalitu, analyzovať obchodné požiadavky a podnikateľské postupy, vykonávať posúdenia zraniteľnosti zabezpečenia, uplatňovať politiky informačnej bezpečnosti a používať pokročilé nástroje a metódy umelej inteligencie.


Cieľom študijného programu pre oblasť povolaní „2512 - Vývojári softvéru“ je pripraviť absolventov tak, aby dokázali spracovať požiadavky používateľov na vysokej technologickej úrovni a na základe špecifikácií implementovať všetky druhy softvérových systémov vrátane efektívnych používateľských rozhraní s použitím programovacích jazykov, nástrojov a platforiem. Cieľom študijného programu je poskytnúť im znalosti najmä z oblastí: objektovo orientované modelovanie, agilné riadenie projektov, informačné systémy, modelovanie podnikových postupov, životný cyklus vývoja systémov, prvky umelej inteligencie v softvérových systémoch, technológie spracovania veľkých dát, úrovne testovania softvéru, metodiky riadenia IKT projektov, (právne) predpisy o bezpečnosti IKT. Predpokladá sa, že študent disponuje znalosťami z nižšieho stupňa vzdelávania v rozsahu: programovanie rôznych typov aplikácií, testovanie, kódovanie a spracovanie informácií, dizajnovanie používateľského rozhrania, dátové modely a dopytovacie jazyky, modely softvérovej architektúry, riadenie projektov IKT. Budovanie kompetentností je orientované najmä na oblasti ako: analyzovať obchodné požiadavky, navrhnúť podnikovú architektúru, navrhnúť informačný systém, definovať stratégiu integrácie, vypracovať štúdiu uskutočniteľnosti, definovať softvérovú architektúru a návrh softvéru, riadiť a dozerať na vývoj softvéru, zosúladiť softvér so systémovou architektúrou, vykonávať testovanie a identifikovať slabé stránky systémov, získavať spätnú väzbu zákazníkov o aplikáciách. Predpokladá sa, že študent disponuje kompetentnosťami z nižšieho stupňa vzdelávania v rozsahu: návrh používateľského rozhrania, návrh dátových modelov, programovanie softvérových prototypov všetkých typov, dodržiavanie zásad počítačovej bezpečnosti a schopností tímovej spolupráce na vývoji informačných systémov, ako aj príprave a kontrole používateľskej i technickej dokumentácie.


Cieľom študijného programu pre oblasť povolaní „2514 - Aplikační programátori“ je rozvinúť obsah študijného programu zameraného na prípravu špecialistov v oblasti „2512 - Vývojári softvéru“ tak, aby profesionáli v tejto oblasti boli špecializovaní na aplikácie v oblasti zariadení IKT a zariadení internetu vecí s dôrazom na efektívnosť a bezpečnosť takýchto aplikácií s prepojením na mobilné aplikácie. Cieľom študijného programu je poskytnúť im ďalšie špecializované znalosti najmä z oblastí: internet vecí, nástroje na riadenie konfigurácie softvéru, priemyselný softvér, ladiace nástroje IKT, vnorené systémy. Budovanie kompetentností bude orientované najmä na oblasti ako: naprogramovať ovládanie priemyselného zariadenia, použiť nástroje softvérového inžinierstva, používať meracie nástroje, uplatňovať štatistické metódy postupu kontroly, uplatňovať metódy dátovej analýzy a umelej inteligencie pri spracúvaní údajov generovaných systémami IKT, používať systémy počítačovo podporovaného inžinierstva, používať softvér na navrhovanie pomocou počítača (CAD), riešiť problémy so systémami IKT, zabezpečiť dostupnosť zariadení, poskytovať poradenstvo v oblasti zlepšovania bezpečnosti. Predpokladá sa, že študent disponuje kompetentnosťami z nižšieho stupňa vzdelávania v rozsahu: postupy identifikácie požiadaviek zákazníkov a ich transformácii do špecifikácií softvéru a IKT, návrh rozhraní a komunikačných protokolov pre rôzne komunikačné kanály, modelovanie správania sa používateľa i modelovanie IKT systémov, identifikácia a odstraňovanie chýb špecifických pre komunikáciu v prostredí internetu vecí a mobilných technológií.


Cieľom študijného programu pre oblasť povolaní „2519 - Vývojári a analytici softvéru a aplikácií inde neuvedení“ je rozvinúť obsah študijného programu zameraného na prípravu špecialistov v oblasti „2512 - Vývojári softvéru“ tak, aby profesionáli v tejto oblasti boli špecializovaní na zabezpečovanie kvality na úrovni špecialistu na dátovú a/alebo softvérovú kvalitu. Oproti spôsobilostiam definovaným v skupine 2512 sa špecializácia študijného programu zameriava na poskytnutie znalostí v oblastiach: úrovne testovania softvéru, systémy na podporu rozhodovania, metódy analýzy výkonnosti, ladiace nástroje, nástroje na automatizáciu testov, agilné riadenie projektov, databázy, hĺbková analýza údajov a objavovanie znalostí. Budovanie kompetentností bude orientované najmä na oblasti ako: stanoviť ciele na zaistenie kvality softvéru, plánovať testovanie softvéru, vytvoriť skúšobnú zostavu IKT, vykonať softvérové testy, opakovať problémy zákazníkov so softvérom, spracovať a prezentovať nálezy testov, definovať kritériá kvality údajov, normalizovať údaje, realizovať čistenie a predspracovanie údajov, realizovať procesy dátovej kvality, riadiť normy na výmenu údajov, implementovať procesy spracovania údajov, referovať o výsledkoch analýzy.


Cieľom študijného programu pre oblasť povolaní „2521 - Dizajnéri a správcovia databáz“ je pripraviť absolventov tak, aby dokázali navrhovať, vyvíjať, kontrolovať, udržiavať a podporovať optimálny výkon a bezpečnosť databázových systémov. Cieľom študijného programu je poskytnúť im znalosti najmä z oblastí formy a formáty ukladania údajov, neštruktúrované údaje, dátové sklady, ladiace nástroje IKT, teória systémov, agilné riadenie projektov, (právne) predpisy o bezpečnosti IKT, podnikateľské analytické nástroje. Predpokladá sa, že študent disponuje znalosťami z nižšieho stupňa vzdelávania v rozsahu: nasadzovanie a správa databázových a operačných systémov, používanie SQL jazyka, modelovanie podnikových procesov a tvorba dátových modelov, aplikácia zásad bezpečnosti a právne predpisy týkajúce sa bezpečnosti údajov. Budovanie kompetentností bude orientované najmä na oblasti ako: definovať kritériá kvality údajov, vykonať čistenie a hĺbkovú analýzu údajov a objavovanie znalostí, definovať stratégiu integrácie, migrovať existujúce údaje, vyvinúť automatizované metódy migrácie, integrovať údaje IKT, riadiť normy na výmenu údajov, harmonizovať databázové zdroje, vykonávať plánovanie zdrojov, realizovať techniky skladovania údajov, uplatňovať teóriu systémov IKT, vykonávať projektový manažment, vykonávať integračné testy, identifikovať bezpečnostné riziká IKT, uplatniť politiku informačnej bezpečnosti, uplatniť zručnosti týkajúce sa technickej komunikácie. Predpokladá sa, že študent disponuje kompetentnosťami z nižšieho stupňa vzdelávania v rozsahu: tvorba dátových modelov, štatistické vyhodnocovanie získaných údajov, obsluha riadenia relačných a nerelačných databázových systémov, optimalizácia výkonnosti databázy a aplikácia bezpečnostných pravidiel a politík organizácie ako aj automatizácia vybraných činností prostredníctvom skriptovacích jazykov.


Okrem zabezpečovania odborných znalosti, zručnosti a kompetentnosti je súčasťou študijného programu budovanie mäkkých zručností vyžadovaných zamestnávateľmi primárne. Vzhľadom na to, že absolventi sa zrejme dostanú na vyššie pozície ako absolventi 1. stupňa štúdia, je prostredníctvom obsahu predmetov a ich organizácie posilnené budovanie ich manažérskych zručností, tímovej spolupráce a líderstva, schopností plánovať a organizovať prácu. Mäkké zručnosti budované v rámci štúdia zasahujú do nasledovných oblastí:

  • Tímová práca a líderstvo predstavujú hlavnú schopnosť vyžadovanú zamestnávateľmi, pretože takmer každá pozícia v oblasti IT vyžaduje tímovú spoluprácu. Budovanie zručností je zabezpečené prostredníctvom realizácie tímových projektov na viacerých predmetoch zameraných na vývoj softvéru a internet vecí.
  • Tvorivosť/kreativita, kritické myslenie a riešenie problémov sú prirodzenou a nevyhnutnou súčasťou vývoja nových riešení a identifikácie problémov v oblasti IT. Prakticky vo všetkých typoch predmetov študenti navrhujú, testujú, hodnotia a zefektívňujú softvérový kód i hardvérové riešenia. Požiadavky na tvorivosť a riešenie problémov sú prítomné vo väčšine predmetov štúdia a u väčšiny študentov vrcholia v rámci záverečnej práce.
  • Komunikácia má v rámci aktivít študentov nasledovné formy: komunikácia v rámci tímovej spolupráce na úrovni fyzickej, virtuálnej, prostredníctvom systémov na podporu riadenia a zdieľanie kódu. Zručnosti budujú i ďalšie aktivity: prezentácia seminárnych prác vo vybraných predmetoch, peer-review projektov, príprava posterov v rámci odbornej praxe a záverečnej práce. Špeciálnym predmetom zameraným na komunikáciu aj v cudzom jazyku je samostatný predmet vychádzajúci v ústrety požiadavkám zamestnávateľov a pripravujúci študentov na odbornú komunikáciu v rámci medzinárodnej firmy v anglickom jazyku (odborná angličtina, odborná terminológia, preklad, prezentácia projektov).
  • Time manažment a schopnosť zvládať stres sú rozvíjané prostredníctvom paralelného riešenia rôznych typov projektov, pre rôzne predmety s pevne stanoveným termínom odovzdávania, na ktoré nadväzujú peer-review aktivity ako aj komunikáciou vo viacerých tímoch.
  • Flexibilitaadaptabilita sa rozvíjajú prostredníctvom úloh a projektov vyžadujúcich tvorivosť študentov. Pri tvorbe vlastných riešení študenti často nevystačia s primárnym obsahom predmetu a sú nútení hľadať riešenia v rôznych diskusných fórach (napr. Stack overflow) alebo vzdelávacích portáloch (Udemy, Coursera, EdX a pod.). Vďaka rozvoju schopností získavať informácie z rôznych zdrojov bude študent schopný sa učiť a pripravovať na nové povolania aj v budúcnosti. Je zrejmé, že v rámci štúdia sa študent nedokáže naučiť všetko, čo sa v danej chvíli v praxi využíva. Bude však pripravený nebáť sa prijímať nové techniky a prístupy a súčasne si bude vedomý toho, že veľmi skoro po skončení štúdia sa bude musieť vzdelávať samostatne.
  • Aktívna rola v procese učenia sa sa dosahuje primárne splnením požiadaviek legislatívy a noriem ESG. Predmety študijného programu sú definované tak, aby ich študent mohol absolvovať na základe svojich aktuálnych znalostí a kompetentností (bez prerekvizít). Počet povinných predmetov je zredukovaný na minimum, pričom z povinne voliteľných predmetov si študent vyberá buď na základe odporúčaných ciest alebo vlastných preferencií. V takomto prípade leží na ňom i zodpovednosť za získanie kompetentností pre konkrétne povolanie. Výber predmetov tak u študenta stimuluje schopnosť rozhodovania sa.
  • Zodpovednosťetika sú v rámci študijného programu podporované a žiadané. Na jednej strane ide o ich vnútorné prijatie napr. dodržiavanie termínov stanovených v rámci vzdelávacieho procesu, odmietanie plagiátorstva (vlastného) a jeho odhaľovanie (pri peer-review aktivitách), prijímanie zodpovednosti za vlastné rozhodnutia, zodpovednosť za tím a plnenie úlohy v tíme, rešpektovanie kolegov a ich názorov, rešpektovanie inej kultúry spolužiakov a pod. Na druhej strane sú mnohé aspekty tejto oblasti zachytené v študijnom poriadku a predstavujú externé aspekty jeho dodržiavania.


Študijný program je špecifický zvýšeným dôrazom na data science a umelú inteligenciu v dôsledku očakávaného nárastu potrieb zamestnancov v tejto oblasti. Ešte užšiu špecializáciu v rámci týchto oblastí predstavuje oblasť spracovanie prirodzeného jazyka, na ktorú je vo veľkej miere orientovaný i výskum pracoviska a tretí stupeň štúdia. Týmto smerom je zameraný i výskum v rámci pracoviska a časť študentov sa tak pripravuje pre štúdium na 3. stupni. Študijný program okrem umelej inteligencie a data science však rozvíja i znalosti a kompetentnosti ostatných skupín povolaní a v súlade s požiadavkami zamestnávateľov umožňuje profiláciu viacerými smermi. Vďaka prevahe voliteľných predmetov umožňuje študentovi vyskladať si vlastný profil podľa záujmov, profesionálnej orientácie alebo špecifických požiadaviek budúceho zamestnávateľa či ďalšieho stupňa štúdia. Súčasne umožňuje študentovi stať sa žiadaným na pracovnom trhu EÚ vďaka širokej odbornosti.


Okrem povinných a povinne voliteľných predmetov študijného programu si študent môže súčasne vybrať ľubovoľný predmet vyučovaný na univerzite a rozšíriť svoje znalosti napr. v oblasti ekonomiky a manažmentu, matematiky, biológie, ale i pedagogiky, filozofie alebo cudzích jazykov.

Uplatnenie absolventov:

Absolventi študijného programu nájdu široké uplatnenie prakticky vo všetkých oblastiach spoločnosti. Ich pôsobenie nie je obmedzené len na oblasť informatiky ako takej, ale uplatnenie na úrovni IT špecialistov nájdu v každej oblasti hospodárskej praxe. Získané znalosti, zručnosti a kompetentnosti môžu využiť aj pri vlastných podnikateľských aktivitách.

V súlade s Európskou klasifikáciou zručností/kompetentností, kvalifikácií a povolaní (https://ec.europa.eu/esco/portal/occupation) a zaradením jednotlivých povolaní do príslušných úrovní Kvalifikačného rámca podľa Internetového sprievodcu trhom práce, ktorého koordinátorom je Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny, boli indikované nasledovné skupiny povolaní a konkrétne povolania, na výkon ktorých je absolvent pripravený:

  • 2511 - Systémoví analytici analyzujú a hodnotia požiadavky, postupy alebo problémy klientskych informačných technológií a vyvíjajú a implementujú návrhy, odporúčania a plány na zlepšenie súčasných alebo budúcich informačných systémov:
  • 2511.2 - dátový analytik/dátová analytička
  • 2511.4 - tvorca/tvorkyňa vstavaných systémov
  • 2511.5 - podnikový architekt/podniková architektka
  • 2511.10 - dizajnér inteligentných systémov IKT/dizajnérka inteligentných systémov IKT
  • 2511.12 - analytik/analytička systémov IT
  • 2511.13 - architekt/architektka systémov IT
  • 2511.15 - konzultant/konzultantka integrácie systémov IKT
  • 2511.16 - špecialista/špecialistka v oblasti integrácie
  • štúdium súčasne rozširuje znalosti, zručnosti a kompetentnosti pre povolania definované na úrovni bakalárskeho stupňa štúdia, ktorými sú: 2511.3 - dátový špecialista/dátová špecialistka, 2511.9 - konzultant IT/konzultantka IT, 2511.14 - vývojár/vývojárka systémov IT, 2511.18 - analytik/analytička použiteľnosti
  • 2512 - Vývojári softvéru skúmajú, analyzujú a hodnotia požiadavky na existujúce alebo nové softvérové aplikácie a navrhujú, vyvíjajú, testujú a udržiavajú softvérové riešenia tak, aby tieto požiadavky spĺňali:
  • 2512.2 - softvérový architekt/softvérová architektka
  • štúdium súčasne rozširuje znalosti, zručnosti a kompetentnosti pre povolania definované na úrovni bakalárskeho stupňa štúdia, ktorými sú: 2512.1 - softvérový analytik/softvérová analytička, 2512.3 - softvérový vývojár/softvérová vývojárka, 2512.4 - vývojár/vývojárka používateľského rozhrania, 2513.1 - vývojár/vývojárka digitálnych hier, 2513.2 - odborník/odborníčka na SEO, 2513.3 - dizajnér/dizajnérka používateľského rozhrania, 2513.4 - správca/správkyňa webového obsahu, 2513.5 - webový dizajnér/webová dizajnérka
  • 2514 - Aplikační programátori tvoria a udržiavajú programovateľný kód uvedený v technických pokynoch a špecifikáciách pre softvérové aplikácie a systémy:
  • 2514.2 - vývojár/vývojárka softvéru do aplikácií IKT
  • 2514.4 - programátor/programátorka numericky riadených strojov a procesov
  • štúdium súčasne rozširuje znalosti, zručnosti a kompetentnosti pre povolania definované na úrovni bakalárskeho stupňa štúdia, ktorými sú: 2514.1 - konfigurátor/konfigurátorka aplikácií IKT, 2514.3 - vývojár/vývojárka softvéru pre priemyselné mobilné zariadenia, 2514.2.2 - vývojár/vývojárka mobilných aplikácií, 2523.2 - sieťový architekt/sieťová architektka, 2523.3 - špecialista/špecialistka v oblasti sietí IKT
  • 2519 - Vývojári a analytici softvéru a aplikácií inde neuvedení predstavujú skupinu profesionálov špecializujúcich sa na zabezpečenie kvality vrátane testovania softvéru:
  • 2519.1 - odborník/odborníčka na dátovú kvalitu
  • 2519.5 - vývojár testov/vývojárka testov
  • štúdium súčasne rozširuje znalosti, zručnosti a kompetentnosti pre povolania definované na úrovni bakalárskeho stupňa štúdia, ktorými sú: 2519.6 - tester/testerka softvéru
  • 2521 - Dizajnéri a správcovia databáz navrhujú, vyvíjajú, kontrolujú, udržiavajú a podporujú optimálny výkon a bezpečnosť databázových systémov:
  • 2521.3 - databázový vývojár/databázová vývojárka
  • 2521.4 - databázový integrátor/databázová integrátorka
  • 2521.5 - dizajnér/dizajnérka systémov dátových skladov
  • štúdium súčasne rozširuje znalosti, zručnosti a kompetentnosti pre povolania definované na úrovni bakalárskeho stupňa štúdia, ktorými sú: 2521.1 - správca/správkyňa databázy, 2521.2 - databázový dizajnér/databázová dizajnérka, 2522.1 - správca systému IT/správkyňa systému IT
Informácie o prijímacom konaní:

Fakulta prírodných vied a informatiky

FPV exteriér
Webové sídlo: www.fpvai.ukf.sk
Ďalšie informácie nájdete na:
 

Kontaktné informácie

Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra
tel: +421 37 6408 111
IČO: 00157716
DIČ: 2021246590
IČ DPH: SK 2021246590
 
E-schránka: ico://sk/00157716 
 
fb ikona  icon instagram

Mediálni partneri

logo nitraden web      logo dab
logo mlyny Nitricka logo web
logo centro male dnes24 cmyk
logo NISYS nove            promenada logo color