L3-banner-media

Malí škôlkari a školáci urobili prvý skok do vedy

Pri príležitosti Medzinárodného dňa detí zorganizovali dňa 1. júna 2018 vysokoškolskí pedagógovia Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre Vedecký deň detí – VEDET. Určený bol pre deti z materských škôl a žiakov prvých ročníkov základných škôl z mesta Nitry. Ako hovorí samotný podtitul išlo o akciu, vďaka ktorej urobili malí škôlkari a školáci svoj prvý skok do vedy. Deti sa na pár hodín stali vedcami v oblasti fyziky, matematiky, biológie, geografie, ale aj ekológie, a tento rok si navyše vyskúšali, aké je to byť záchranármi.
„Zo skúseností vieme, že deti predškolského veku a mladšieho školského veku majú záujem objavovať a spoznávať okolitý svet, chcú zistiť, ako svet funguje, a prečo tak funguje,“ povedala koordinátorka aktivity PaedDr. Ľubomíra Valovičová, PhD., z Katedry fyziky Fakulty prírodných vied UKF v Nitre. „Je potrebné tieto deti dostatočne zaujať a umožniť im objaviť čaro prírodných vied, aby nestratili záujem o prírodné vedy v neskoršom období. V snahe podporiť objavovanie a bádanie u týchto detí a priblížiť im prírodné vedy cez experimenty sme sa rozhodli na Fakulte prírodných vied UKF v Nitre v spolupráci s občianskym združením VIAC AKO UČENIE pripraviť pre deti z materských škôl vedecký deň detí VEDET s názvom Skok do vedy, ktorým chceme deťom priblížiť prírodné vedy a vedu ako takú.“
Odborníci z rôznych katedier Fakulty prírodných vied UKF v Nitre si pre deti pripravili zaujímavé ukážky z jednotlivých oblastí, ktoré boli prispôsobené deťom daného veku.
Zdroj: tlačová správa (PaedDr. Ľubomíra Valovičová, PhD., FPV - Katedra fyziky)