L3-banner-media

Dobročinné projekty študentiek marketingu

Študenti Katedry masmediálnej komunikácie a reklamy FF majú možnosť praktickej prípravy na svoju profesiu. V rámci predmetu tvorba marketingovo-komunikačných projektov vznikli pekné myšlienky a nápady, ktoré študenti pretransformovali do reálnych projektov.
Projekt Študent študentovi a projekt KaMaKaRat. Oba vznikli na jednom predmete, oba pomáhajú, oba sú realizované na sociálnej sieti Instagram. Každý je však jedinečný.
Ukáž, ako pomáhaš
KaMaKaRat je dobročinný projekt, ktorý sa mal realizovať ako event, no aktuálna situácia prinútila jeho zakladateľky presunúť ho do online priestoru. Študentky 2. ročníka marketingovej komunikácie a reklamy si pripravili súťaž, v ktorej išlo predovšetkým o zapojenie čo najväčšieho počtu ľudí do dobročinných aktivít. Súťaž prebiehala na Instagrame, kde zúčastnení pridali do svojich príbehov fotografiu so svojou formou dobrovoľníckej pomoci s hashtagom #kamakarat a boli zaradení do žrebovania o vecné ceny.
Na Instagramovom účte KaMaKaRat okrem týchto príspevkov nájdete kalendár dobrých skutkov, ktorý vytvorili zakladateľky projektu, aby ukázali, aké dobrovoľnícke činnosti vykonávajú ony a prípadne tak inšpirovali ostatných.
kamakarat1
Nápad na projekt vznikol v škole. „Ako študenti marketingovej komunikácie a reklamy, máme v 2. ročníku predmet tvorba marketingovo-komunikačných projektov pod vedením pani doktorky Györgyi Jankovej. Jej zadanie znelo vymyslieť akýkoľvek projekt/event s cieľom spropagovať katedru a univerzitu,“ približuje vedúca projektu Adriana Vrabcová.
„Náš tím prišiel s nápadom, aby sme spojili niečo príjemné s užitočným. Tak vznikol projekt KaMaKaRat o dobročinnosti, do ktorého sa zapojili nielen naši súťažiaci, známe osobnosti, ale aj my samotné. Chceli sme prispieť aspoň troškou k dobru a pomoci tým, ktorí to najviac potrebujú, aj vzhľadom na súčasnú neľahkú situáciu.“
kamakarat2  kamakarat3
Projekt podporili známe značky, ktoré študentom do súťaže darovali super ceny. S propagáciou pomohlo množstvo známych osobností, hudobníkov, influencerov a iných inšpiratívnych ľudí, ktorí sa taktiež podelili o to, ako v živote pomáhajú ostatným.
Snáď najkrajším pocitom je pre zakladateľky projektu fakt, že to celé malo zmysel. „Naša snaha priniesla ovocie – za takmer tri týždne sa do súťaže zapojilo 25 ľudí, čím pomohli svojmu okoliu aj oni, ale aj my,“ dodáva Adriana.
kamakarat5
Z pohľadu študenta
Aj projekt Študent študentovi vzišiel zo zadania v rámci predmetu tvorba marketingovo-komunikačných projektov. S vyslovene online prostredím pre realizáciu projektu nikto vopred nepočítal.
„Pôvodný plán bol zorganizovať podujatie, na ktoré môžu prísť noví študenti a kam pozveme rôznych hostí, no medzičasom nastala situácia, kedy sme prestali chodiť do školy a museli sme sa s tým popasovať. Tak sme použili jednu z obľúbených sociálnych sietí medzi mladými – Instagram,“ prezradila jedna z riešiteliek projektu Silvia Sedliaková.
student studentovi
Za celým projektom stojí devätnásťčlenný tím študentiek 2. ročníka Bc. štúdia. Prácou na projekte získali praktické skúsenosti, ktoré sa im v profesijnom živote zídu. „Projekt Študent študentovi nás naučil pracovať v skupinkách a každá z nás si vyskúšala na niekoľko mesiacov, aké je to mať pracovnú pozíciu v oblasti, ku ktorej inklinuje. Vytvorili sme si menšie tímy od grafiky až po administratívu. Myslím, že za celý tím môžem skonštatovať, že to bola obrovská skúsenosť a príležitosť okúsiť prax v našom odbore,“ priblížila prínos projektu vedúca tímu Michaela Chlebcová.
student studentovi1  student studentovi2
Pri tvorbe projektu vychádzali zo zadania, ktoré spracovali najlepšie, ako vedeli. „Naším cieľom bolo zviditeľniť katedru masmediálnej komunikácie a reklamy a prilákať čo najviac stredoškolákov na náš odbor. Snažili sme sa im priblížiť štúdium na UKF a život v Nitre z nášho pohľadu – z pohľadu študentov,“ dodáva Michaela.
Okrem toho, že študentky priniesli cenné informácie uchádzačom o štúdium marketingovej komunikácie a reklamy na UKF, aj ony samy sa zabavili a naučili niečo nové. „My sme si projekt užili. Zažili sme, aké je to pracovať v tíme (miestami veľmi náročné) a teraz sa posunieme zase ďalej,“ uzatvára študentka Silvia Daneková.
Projekt KaMaKaRat je už ukončený a pozná svojich víťazov. Súťaž v rámci projektu Študent študentovi však stále prebieha. Do 4. mája 2020 sa do nej môžete zapojiť aj vy. Ako? Zistíte na Instagramovom účte student_studentovi.
student studentovi3
Text: Mgr. Tímea Kamenická, R – Kancelária rektora
Foto: archív študentiek z projektu KaMaKaRat a z projektu Študent študentovi

Kontaktné informácie

Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra
tel: +421 37 6408 111
e-mail:
IČO: 00157716
DIČ: 2021246590
IČ DPH: SK 2021246590
 
E-schránka: ico://sk/00157716 
 
fb ikona  icon instagram

Mediálni partneri

logo nitraden web      logo dab
logo mlyny Nitricka logo web
logo centro male dnes24 cmyk
logo NISYS nove            promenada logo color