L3 banner studium new

učiteľstvo anglického jazyka a literatúry

Študijný odbor: učiteľstvo a pedagogické vedy
Stupeň štúdia: magisterské štúdium
Forma štúdia: denná
Štandardná dĺžka štúdia: 2 roky
Jazyk poskytovania: slovenský jazyk
Osoba zodpovedná za študijný program: Zdena Kráľová, prof., PaedDr., PhD.
Fakulta: Pedagogická fakulta

Opis študijného programu: Opis
Opis študijného programu - pedagogicko psychologický a sociálno vedný základ: Opis
Odporúčaný študijný plán: Študijný plán 2. Študijný plán
Predmety študijného programu: Informačné listy  Informačné listy základ
Dokumenty v ďalších jazykoch poskytovania: dokumenty
 
Profil absolventa a výstupy vzdelávania

Absolvent študijného programu Učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (jednoodbor) – magisterský stupeň

-          preukazuje vedomosti a ich pochopenie v odbore učiteľstvo anglického jazyka a literatúry, disponuje lingvistickými (foneticko-fonologickej, lexikálno-sémantickej, morfologicko-syntaktickej a pragmatickej roviny), ďalej interkultúrnymi a didaktickými kompetenciami, ktoré predstavujú základ alebo príležitosť pre originálnosť pri rozvíjaní a/alebo uplatňovaní koncepcií, často spojených s výskumom,

-          dokáže použiť lingvistické, interkultúrne a didaktické kompetencie v praxi a tvorivo riešiť problémy v nových a neznámych zadaniach, v širších kontextoch presahujúcich tento odbor,

-          má osvojené vedomosti, znalosti komunikačných kompetencií v anglickom jazyku v recepcii, produkcii a interakcii jazyka minimálne na úrovni C1 podľa SERR ,

-          vie komunikovať informácie, koncepcie, problémy a riešenia odbornému a laickému publiku ohľadom odboru anglický jazyk a literatúra a didaktika anglického jazyka,

-          má zručnosť vzdelávať sa, ktorá je potrebná na pokračovanie v ďalšom štúdiu s vysokým stupňom samostatnosti,

-          vie uplatňovať etickú a spoločenskú zodpovednosť pri uplatňovaní vedomostí a pri rozhodovaní,

-          pozná a dokáže aplikovať všeobecné teoretické a praktické východiská didaktiky anglického jazyka u žiakov v predprimárnom, primárnom, nižšom sekundárnom, sekundárnom stupni vzdelávania, u dospelých a seniorov,

-          dokáže naplánovať, realizovať a hodnotiť vyučovanie anglického jazyka v školských aj mimoškolských zariadeniach,

-          vie použiť svoje vedomosti v anglickom jazyku a je kompetentný, čo sa preukazuje kladením a obhajovaním argumentov a riešením problémov v odbore učiteľstvo anglického jazyka a literatúry.

-          má schopnosti získavať a interpretovať zodpovedajúce údaje (=fakty) v odbore učiteľstvo anglického jazyka a literatúry a na ich základe eticky a spoločensky zodpovedne rozhodovať,

-          vie komunikovať informácie, koncepcie, princípy, problémy a riešenia odbornému aj laickému publiku,

-           má rozvinuté zručnosti vzdelávať sa potrebné na pokračovanie v ďalšom štúdiu s vysokým stupňom samostatnosti, (pozri Dublinské deskriptory),

-          Vie realizovať a vyhodnotiť pedagogický výskum, ktorého výsledky vie aplikovať k skvalitneniu vyučovacieho procesu,

-          Pozná a dokáže použiť vo vyučovaní metodiku CLIL.(obsahovo a jazykovo integrované vyučovanie)

Magister získal a osvojil si

Kompetencia

komunikačné kompetencie (fonologické, gramatické, lexikálne a sémantické, komunikačné jazykové činnosti a stratégie (počúvanie a čítanie s porozumením a písomný a ústny prejav), sociolingválne a pragmatické kompetencie na úrovni C1/C2 v súlade s požiadavkami Spoločného európskeho referenčného rámca.

Požadované vedomosti

-pozná a vie aplikovať princípy didaktiky anglického jazyka a kultúry, princípy vyučovania anglického jazyka v predprimárnom, primárnom, nižšom sekundárnom, sekundárnom stupni vzdelávania, u tínedžerov a dospelých, naplánovať hodiny, ktoré integrujú jazyk a nejazykový predmet v spolupráci s učiteľom nejazykového predmetu – metodika CLIL,

- dokáže plánovať a viesť výchovno-vzdelávací proces v školských aj mimoškolských aktivitách, napr. krúžky anglického jazyka alebo tábory, integrovať žiakov so ŠVVP v predmete anglický jazyk,

- absolvent pozná vývoj a aktuálny stav anglického jazyka, vrátane interdisciplinárnych a kultúrnych väzieb

Požadované spôsobilosti

Komunikuje na úrovni C1/C2 podľa SERR, vie aplikovať princípy didaktiky vyučovania anglického jazyka v plánovaní, príprave a vyhodnotení, zdokonaľovanie anglického jazyka u žiakov v predprimárnom, primárnom, nižšom sekundárnom a sekundárnom stupni vzdelávania, vyučovanie CLIL hodín

Preukázanie kompetencií

V plánovaní, realizovaní a hodnotení vo vyučovacom procese na hodinách anglického jazyka, v plánovaní, realizácii a vyhodnotení výskumu v praxi s cieľom skvalitňovať vyučovací proces

Uplatnenie absolventov:

 

-          Učiteľ anglického jazyka v primárnom stupni vzdelávania,

-          Učiteľ anglického jazyka v nižšom strednom stupni vzdelávania,

-          Učiteľ anglického jazyka v strednom stupni vzdelávania,

-          Učiteľa anglického jazyka v jazykovej škole,

Informácie o prijímacom konaní:

Pedagogická fakulta

PF exterier
Webové sídlo: www.pf.ukf.sk
Ďalšie informácie nájdete na:
 

Kontaktné informácie

Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra
tel: +421 37 6408 111
e-mail:
IČO: 00157716
DIČ: 2021246590
IČ DPH: SK 2021246590
 
E-schránka: ico://sk/00157716 
 
fb ikona  icon instagram

Mediálni partneri

logo nitraden web      logo dab
logo mlyny Nitricka logo web
logo centro male dnes24 cmyk
logo NISYS nove            promenada logo color