L3 banner studium new

marketingová komunikácia a reklama

Študijný odbor: mediálne a komunikačné štúdiá
Stupeň štúdia: magisterské štúdium
Forma štúdia: externá
Štandardná dĺžka štúdia: 2 roky
Jazyk poskytovania: slovenský jazyk
Osoba zodpovedná za študijný program: Fichnová Katarína, prof. Mgr., PhD.
Fakulta: Filozofická fakulta

Opis študijného programu: Opis
Odporúčaný študijný plán: Študijný plán
Predmety študijného programu: Informačné listy
 
Profil absolventa a výstupy vzdelávania

Cieľom študijného programu Marketingová komunikácia a reklama na 2. stupni je pripraviť absolventov a absolventky pre odbor tak, že absolvent/ka štúdia ovláda na vysokej úrovni proces tvorby propagačných prostriedkov a vie realizovať komplexnú kampaň marketingovej komunikácie a reklamy. Získal/a základy príbuzných disciplín (psychológia, sociológia, lingvistika, ekonómia...). Vie navrhovať a realizovať rozsiahle marketingovo-komunikačné riešenia, vykonávať výskum v tejto oblasti s vysokou mierou tvorivosti a samostatnosti. Dokáže riadiť tímy pracovníkov v oblasti marketingovej komunikácie a reklamy, samostatne pripravovať veľké projekty a prevziať zodpovednosť za komplexné riešenia v oblasti marketingovej komunikácie a reklamy.


Teoretické vedomosti 

Absolvent/ka študijného programu mediálne a komunikačné štúdiá (2. stupeň):

  • disponuje rozsiahlymi odbornými a metodologickými vedomosťami z viacerých oblastí študijného odboru,
  • rozumie dôležitým súvislostiam, chápe princípy a teórie tvorby mediálnych a informačných produktov,
  • chápe dejiny a teóriu komunikácie vo vzájomných súvislostiach, 
  • vníma vplyv ekonomických, sociálnych, psychologických, právnych, kultúrnych, politických, estetických a etických aspektov, 
  • rozumie a vníma vplyv existujúcich trendov na komunikáciu,
  • dôkladne pozná a ovláda teoretické a metodologické nástroje odboru, 
  • pozná a chápe princípy riadenia,
  • vie prezentovať základné teoretické aspekty informačných a mediálnych kompetencií a gramotnosti,
  • disponuje znalosťami z oblasti mediálnej a informačnej politiky a etiky,
  • rozumie a ovláda metódy tvorby žurnalistických, mediálnych, multimediálnych a marketingových produktov.


Praktické schopnosti, zručnosti a kompetencie:

  • absolvent/ka je schopný/á samostatne tvoriť, hodnotiť, zavádzať inovatívne a originálne riešenia do praxe,
  • je schopný/á samostatnej výskumnej činnosti,
  • je schopný/á posúdiť úroveň a kvalitu stvárnenia obrazovej, textovej, audio a multimediálnej tvorby, 
  • dokáže editovať, redigovať mediálne, masmediálne, marketingové a informačné produkty z rôznych oblastí,
  • vie analyzovať, spracovať a interpretovať mediálne a informačné obsahy, produkty a diela,Tom
  • je schopný/á samostatne plánovať a organizovať prácu pri riadení komunikačných projektov v mediálnych, marketingových a 
  • informačných inštitúciách,
  • je schopný/á kooperácie pri riešení projektov,
  • je schopný/á samostatne formulovať vedecké problémy, realizovať výskum, vyhodnotiť a interpretovať výsledky výskumu z viacerých oblastí odboru, 
  • dokáže realizovať mediálne prieskumy a výskumy ako aj prezentovať ich výsledky odbornej a širšej verejnosti,
  • schopný/á ponúkať riešenia odborných, praktických problémov a formulovať odporúčania na korekciu a rozvoj v praxi, 
  • disponuje komplexnými vedomosťami a schopnosťami riadiť mediálne, marketingové inštitúcie.


Absolvent/ka študijného programu mediálne a komunikačné štúdiá (2. stupeň):

  • absolvent/ka je vysoko autonómny/a pri riešení problémov a projektov v oblastiach študijného odboru,
  • je schopný/á pracovať vysoko efektívne či už ako jednotlivec alebo kooperovať s ostatnými členmi tímu,
  • dodržiava etické princípy pri výkone svojej profesie,
  • je inovatívny/a, kreatívny/a a schopný/a kriticky myslieť,
  • je pripravený/a prezentovať výsledky na vysokej odbornej úrovni, ponúkať vlastné riešenia v materinskom a cudzom jazyku.
Uplatnenie absolventov:

Absolventi magisterského študijného programu Marketingová komunikácia a reklama sú pripravení na uplatnenie v povolaniach spojených mediálnou a marketingovou komunikáciou ako sú špecializované pozície v reklamných, mediálnych a marketingových agentúrach, marketingovo-komunikačných oddeleniach komerčných i nekomerčných inštitúcií. Ide najmä o nasledovné pracovné pozície (niektoré ešte nemajú ustálený slovenský ekvivalent, preto ich uvádzame v angličtine):

  • Marketingový špecialista
  • Marketingový riaditeľ 
  • Creative director
  • Senior art director
  • Senior brand manager
  • Komunikačný špecialista
  • Multimedia specialist
  • Scriptwriter
  • Content producer
  • Reklamný textár (copywriter)
  • Reklamný plánovač
  • PPC špecialista
  • Social media lead adminstrátor
  • Online marketing specialist
  • PR manažér, pracovník externej komunikácie
  • Produktový manažér
  • Špecialista pre sociálne médiá
  • Špecialista marketingových analýz
  • Event špecialista
  • GHS Digital media & performance marketing manager
  • Digital campaign coordinator
  • PPC špecialista
  • Projektový manažér 
  • After sales marketing
  • Riadiaci pracovník v oblasti prieskumu trhu
Informácie o prijímacom konaní:

Filozofická fakulta

FF exterier
Webové sídlo: www.ff.ukf.sk
Ďalšie informácie nájdete na:
 

Kontaktné informácie

Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra
tel: +421 37 6408 111
e-mail:
IČO: 00157716
DIČ: 2021246590
IČ DPH: SK 2021246590
 
E-schránka: ico://sk/00157716 
 
fb ikona  icon instagram

Mediálni partneri

logo nitraden web      logo dab
logo mlyny Nitricka logo web
logo centro male dnes24 cmyk
logo NISYS nove            promenada logo color