L3 banner studium new

učiteľstvo biológie (v kombinácii)

Študijný odbor: učiteľstvo a pedagogické vedy
Stupeň štúdia: bakalárske štúdium
Forma štúdia: denná
Štandardná dĺžka štúdia: 3 roky
Jazyk poskytovania: slovenský jazyk
Osoba zodpovedná za študijný program: František Strejček, prof., RNDr., PhD.
Fakulta: Fakulta prírodných vied a informatiky

Opis študijného programu: Opis
Opis študijného programu - pedagogicko psychologický a sociálno vedný základ: Opis
Odporúčaný študijný plán: Študijný plán 2. Študijný plán
Predmety študijného programu: Informačné listy  Informačné listy základ
 
Profil absolventa a výstupy vzdelávania

Absolventi preukazujú (v rámci povinných, povinne voliteľných a výberových predmetov)

1.  znalosti základných systematických aj experimentálnych biologických disciplín, najmä botaniky, zoológie, molekulárnej biológie, genetiky, anatómie a fyziológie

2.    znalosti súvisiacich etických princípov;

3.    znalosť princípov ochranu prírody a krajiny;

4.    znalosti základov biologického monitorovania;

5.    znalosti úžitkových rastlín a hospodársky významných živočíchov; etológie

6.    znalosti vzťahov a prepojenosti živej a neživej prírody a porozumenie prírode ako integrovanému celku.


Absolvent:

1. (na úrovni svojho štúdia) vie navrhnúť, zorganizovať a zrealizovať biologické pozorovania a experimenty; vie použiť vedomosti na riešenie problémovo zadanej úlohy

2. je schopný vykonávať príslušné pozorovania a výskum v teréne a pracovať aj s vybranou biologickou technikou v laboratóriách, formulovať a overovať hypotézy;

3. je schopný získavať, triediť a interpretovať získané dáta a znalosti (fakty) a prezentovať dosiahnuté výsledky formou prezentácií, seminárnych a bakalárskych prác;

4. zohľadňuje vedecké poznatky a koná eticky a zodpovedne (spoločensky) a je schopný sa ďalej vzdelávať 


Spôsobilosť absolventa v oblasti pedagogicko-psychologickej a špeciálne pedagogickej časti prípravy je založená na budovaní predpokladov pre rozvíjanie profesijných pedagogických zručností. Súčasťou týchto predpokladov sú odborné vedomosti, zručnosti, postoje, hodnoty i osobnostné charakteristiky. V priebehu bakalárskeho štúdia si študent osvojuje pedagogické znalosti s dôrazom na riadenie a organizáciu procesov vyučovania, znalosti kurikula s ohľadom na kľúčové kurikulárne dokumenty znalosti cieľov, účelov a hodnôt výchovy a vzdelávania a ich filozofických a historických východísk. Teoretické vedomosti zasahujú takisto oblasť vedomostí žiakov, ich potrieb a charakteristík, vrátane tých špeciálnych, a znalostí seba samého. Prostredníctvom skúseností formovaných v priebehu pedagogických praxí sú tieto znalosti fixované, prehlbované a posilňovaná ich aplikácia pri riešení fiktívnych aj reálnych pedagogických situácií a problémov. To vytvára príležitosť k rozvoju elementárnych zručností v oblasti plánovania výučby, utvárania sociálnej klímy vhodnej pre efektívne učenie, riadenie procesov vyučovania a učenia a hodnotenia žiakov. Súčasťou spôsobilosti absolventa je tiež formovanie aktivačno-motivačnej a vzťahovo-postojovej zložky osobnosti budúceho učiteľa. Tieto základy v oblasti získaných profesijných znalostí, zručností, postojov a hodnôt budú ďalej rozvíjať v rámci nadväzujúceho magisterského štúdia, ktoré podporia ich ďalšiu diferenciáciu a gradáciu.


Uplatnenie absolventov:

Absolvent bakalárskeho študijného programu Učiteľstvo v kombinácii sa uplatní v súlade s Národnou sústavou povolaní, Zákonom č. 138/2019 o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov, Vyhláškou č. 1/2020 o kvalifikačných predpokladoch pedagogických a odborných zamestnancov a Vyhláškou č. 361/2019 Z.z. o vzdelávaní v profesijnom rozvoji a Pokynom ministra č. 39/2017, ktorým sa vydávajú profesijné štandardy pre jednotlivé kategórie a podkategórie pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov škôl a školských zariadení ako:

·        Vychovávateľ, ktorý poskytuje výchovu a vzdelávanie žiakom v školskom zariadení, mimoškolskom alebo voľnočasovom zariadení, kde sa podieľa na uskutočňovaní výchovného programu a zodpovedá za kvalitu priebehu a výsledky výchovy a vzdelávania v čase mimo vyučovania.

·        Pedagogický asistent, ktorý podľa požiadaviek učiteľa, vychovávateľa alebo majstra odbornej výchovy a v spolupráci s odbornými zamestnancami vytvára rovnosť príležitostí vo výchove a vzdelávaní, pomáha žiakovi alebo skupine žiakov pri prekonávaní architektonických, informačných, jazykových, zdravotných, sociálnych alebo kultúrnych bariér.

·        Absolvent štúdia je pedagogicky spôsobilý uplatniť sa v neučiteľských profesiách v rámci školského systému, vo voľnočasovo zameraných inštitúciách, v neziskových a neštátnych organizáciách, v štátnej správe rozličných stupňov a úrovní aj v oblasti súkromno-komerčnej (napr. Vzdelávacie agentúry) a personálnej. Odborové zamerania potom rozširujú predpoklady uplatnenia v ďalšom (pestrom) spektre oblastí.

·        Absolventi študijného programu sú pripravení pokračovať v druhom stupni vysokoškolského štúdia v študijnom odbore učiteľstvo a pedagogické vedy.

Informácie o prijímacom konaní:

Fakulta prírodných vied a informatiky

FPV exteriér
Webové sídlo: www.fpvai.ukf.sk
Ďalšie informácie nájdete na:
 

Kontaktné informácie

Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra
tel: +421 37 6408 111
e-mail:
IČO: 00157716
DIČ: 2021246590
IČ DPH: SK 2021246590
 
E-schránka: ico://sk/00157716 
 
fb ikona  icon instagram

Mediálni partneri

logo nitraden web      logo dab
logo mlyny Nitricka logo web
logo centro male dnes24 cmyk
logo NISYS nove            promenada logo color