L3 banner studium new

učiteľstvo matematiky (v kombinácii)

Študijný odbor: učiteľstvo a pedagogické vedy
Stupeň štúdia: bakalárske štúdium
Forma štúdia: denná
Štandardná dĺžka štúdia: 3 roky
Jazyk poskytovania: slovenský jazyk
Osoba zodpovedná za študijný program: Anna Tirpáková, prof., RNDr., CSc.
Fakulta: Fakulta prírodných vied a informatiky

Opis študijného programu: Opis
Opis študijného programu - pedagogicko psychologický a sociálno vedný základ: Opis
Odporúčaný študijný plán: Študijný plán 2. Študijný plán
Predmety študijného programu: Informačné listy  Informačné listy základ
 
Profil absolventa a výstupy vzdelávania

Absolvent študijného programu je odborne pripravený na ďalšie štúdium v nadväzujúcom magisterskom študijnom programe na získanie učiteľskej spôsobilosti v učiteľstve matematiky sekundárneho vzdelávania na základnej a strednej škole a na štúdium v príbuzných disciplínach. Základom študijného programu sú kľúčové matematické disciplíny, predovšetkým matematická analýza, algebra a geometria v úzkom vzťahu ku školskej matematike sekundárneho vzdelávania s prepojením na didaktiku matematiky, pedagogiku a dejiny uvedených matematických disciplín. Didaktická transformácia matematického obsahu je priamo realizovaná vo viacerých vyučovaných predmetoch (Úvod do štúdia algebry, Vybrané kapitoly z geometrie, Základy matematickej analýzy, Didaktický softvér v matematike), čo vyplýva zo samotnej podstaty matematiky. Zavádzanie pojmov, odvodzovanie vlastností, ako aj riešenie problémov je sprístupňované viacerými spôsobmi so zreteľom na školskú prax. Vedomosti, ako aj zručnosti v uvedených oblastiach, si podľa svojho záujmu absolvent rozšíri voľbou povinne voliteľných a výberových predmetov.

Absolvent bakalárskeho stupňa štúdia má osvojené a vie preukázať zvládnutie kľúčových pojmov základných matematických disciplín (matematická analýza – základy, diferenciálny a integrálny počet, algebra – úvod, lineárna algebra, polynómy a algebrické rovnice, geometria – vybrané kapitoly, analytická a syntetická geometria, kombinatorika a pravdepodobnosť) a odvodzovanie ich vlastností. Vie svoje riešenia problémov správne argumentovať a obhajovať. Vie prepojiť tieto základné matematické poznatky s učivom matematiky základnej a strednej školy. Absolvent zároveň ovláda niektoré prvky didaktického prístupu k obsahu matematiky.

Vypracovaním bakalárskej práce absolvent získa skúsenosti s vypracovaním, prezentáciou a obhajobou vlastných výsledkov väčšieho rozsahu. Absolvovaním predmetu Pedagogická prax I. hospitačno-asistentská nadobudne absolvent prehľad o pedagogickej práci so žiakmi a využívaní učebných pomôcok, získa schopnosť spracovať, vyhodnotiť a reflektovať výsledky pozorovania v súvislosti s pedagogickou teóriou, nadobudne základné schopnosti v pozorovaní a hodnotení kvality vyučovania.

Absolvent je kultúrne a jazykovo pripravený na vystupovanie pred laickou i odbornou verejnosťou, jeho prejav je kultivovaný. Je schopný efektívne pracovať ako člen tímu, ako aj riadiť jednotlivcov. Vo svojej práci vie efektívne využívať digitálne technológie. Pri riešení problémov je schopný využívať klasické i počítačové metódy, má prehľad o najdôležitejších aplikáciách matematiky. Je pripravený na výkon svojej profesie, na ďalšie vzdelávanie a profesijný rozvoj. Má vybudované spoločensky akceptované občianske postoje a pozitívny postoj k svojej profesii a cieľovej skupine.

Absolvent pozná súčasné koncepty inštitucionálneho socializačného procesu, princípy vytvárania pedagogického a didaktického prostredia vo vzdelávaní, je schopný analyzovať všeobecné pedagogické a didaktické vlastnosti výučby v školskej triede, je schopný permanentného vzdelávania, ovláda možnosti a spôsoby využitia modernej didaktickej technológie, má základný prehľad v obsahu učiva matematiky a aj v jeho súvislostiach s výchovnovzdelávacím procesom.

Uplatnenie absolventov:

Absolvent bakalárskeho študijného programu Učiteľstvo matematiky v kombinácii sa uplatní v súlade s Národnou sústavou povolaní, Zákonom č. 138/2019 o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov, Vyhláškou č. 1/2020 o kvalifikačných predpokladoch pedagogických a odborných zamestnancov a Vyhláškou č. 361/2019 Z.z. o vzdelávaní v profesijnom rozvoji a Pokynom ministra č. 39/2017, ktorým sa vydávajú profesijné štandardy pre jednotlivé kategórie a podkategórie pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov škôl a školských zariadení ako:

·     Vychovávateľ, pedagóg voľného času alebo animátor, ktorý poskytuje výchovu a vzdelávanie deťom a žiakom v školskom zariadení, mimoškolskom alebo voľnočasovom zariadení alebo v kultúrno–osvetových inštitúciách kde sa podieľa na uskutočňovaní výchovného programu a zodpovedá za kvalitu priebehu a výsledky výchovy a vzdelávania v čase mimo vyučovania alebo ako vychovávateľ v zariadení sociálnej pomoci.

·     Pedagogický asistent, ktorý podľa požiadaviek učiteľa, vychovávateľa alebo majstra odbornej výchovy a v spolupráci s odbornými zamestnancami vytvára rovnosť príležitostí vo výchove a vzdelávaní, pomáha žiakovi alebo skupine žiakov pri prekonávaní architektonických, informačných, jazykových, zdravotných, sociálnych alebo kultúrnych bariér.

·     Asistent učiteľa matematiky, pracovník štátnej správy alebo administratívno – metodický pracovník.

Absolventi študijného programu sú pripravení pokračovať v druhom stupni vysokoškolského štúdia v študijnom odbore učiteľstvo a pedagogické vedy.

Informácie o prijímacom konaní:

Fakulta prírodných vied a informatiky

FPV exteriér
Webové sídlo: www.fpvai.ukf.sk
Ďalšie informácie nájdete na:
 

Kontaktné informácie

Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra
tel: +421 37 6408 111
e-mail:
IČO: 00157716
DIČ: 2021246590
IČ DPH: SK 2021246590
 
E-schránka: ico://sk/00157716 
 
fb ikona  icon instagram

Mediálni partneri

logo nitraden web      logo dab
logo mlyny Nitricka logo web
logo centro male dnes24 cmyk
logo NISYS nove            promenada logo color