L3 banner studium new

učiteľstvo chémie (v kombinácii)

Študijný odbor: učiteľstvo a pedagogické vedy
Stupeň štúdia: magisterské štúdium
Forma štúdia: denná
Štandardná dĺžka štúdia: 2 roky
Jazyk poskytovania: slovenský jazyk
Osoba zodpovedná za študijný program: Klaudia Jomová, prof., RNDr., PhD.
Fakulta: Fakulta prírodných vied a informatiky

Opis študijného programu: Opis
Opis študijného programu - pedagogicko psychologický a sociálno vedný základ: Opis
Odporúčaný študijný plán: Študijný plán 2. Študijný plán
Predmety študijného programu: Informačné listy  Informačné listy základ
 
Profil absolventa a výstupy vzdelávania

Ciele vzdelávania študijného programu Učiteľstvo Chémie v kombinácii:

Absolvent magisterského štúdia študijného programu Učiteľstvo chémie v kombinácii je kvalifikovaným učiteľom predmetu chémia na základných a stredných školách s novými rozšírenými teoretickými poznatkami a pokročilými experimentálnymi zručnosťami z chemických disciplín, ktoré sú nadstavbou poznatkov získaných v bakalárskom stupni štúdia. Komplexný profil absolventa dotvárajú aj pokročilé zručnosti v digitálnych technológiách používané ako efektívne formy moderného vzdelávania chémie. Profil absolventa je formovaný aj výberom témy a zamerania záverečnej práce v prípade, že si študent tému diplomovej práce zvolí v aprobácii Chémia. Absolvent je spôsobilý sledovať nové poznatky v rýchlo sa rozvíjajúcich disciplínach chémie a s nadhľadom preniknúť do širších súvislostí prírodovedných disciplín, pedagogicko-psychologických a didaktických aspektov vzdelávania. Komunikuje na primeranej úrovni aspoň v jednom svetovom jazyku (prevažne anglickom).

 

1.1   Vedomosti absolventa

 

Absolvent 2. stupňa štúdia ŠP Učiteľstvo chémie v kombinácii:

 

-         má poznatky z inštrumentálnych metód a ich aplikáciách, z teórie chemickej väzby, environmentálnej a polymérnej chémie, didaktiky chémie a vybraných tém z organickej chémie a biochémie,

-         reálne posudzuje charakter jednotlivých typov reakcií aplikáciou fyzikálno-chemických zákonitostí,

-         ovláda špecializované chemické softvéry na modelovanie chemickej štruktúry látok (Hyperchem, ArgusLab),

-         ovláda manipuláciu s chemickými látkami, marketing a manažment chemických látok,

-         ovláda metódy, formy a obsah vzdelávania predmetovej špecializácie na základných a stredných školách,

-         ovláda možnosti a konkrétne spôsoby využitia digitálnych technológií v chémii,

-         ovláda metódy didaktického výskumu,

-         pozná inovatívne vyučovacie metódy v chémii,

-           je zorientovaný v aplikáciách počítačom podporovaných školských meracích systémov vo vyučovaní chémie,

-         má dostatočne široký pohľad na filozofické a spoločenské aspekty chémie,

-         vníma podstatu procesu trvalo udržateľného rozvoja,

-         rozumie akú úlohu majú digitálne technológie pre rozvoj tvorivosti a kritického myslenia, učebných štýlov a motivácii žiakov,

-         ovláda na primeranej úrovni aspoň jeden zo svetových jazykov (prevažne anglický jazyk).

 

 

1.2    Zručnosti absolventa

 

Absolvent 2. stupňa štúdia ŠP Učiteľstvo chémie v kombinácii:

 

-         ovláda bežné metodiky laboratórnej techniky,

-         využíva prístrojovú techniku a je schopný samostatne realizovať experimentálne postupy,

-         participuje pri riešení štruktúry látok s využitím experimentálnych metód,

-         spolupracuje pri navrhovaní možných smerov syntézy nových organických a anorganických zlúčenín s cielenými vlastnosťami,

-         participuje na syntéze nových zlúčenín v laboratórnom meradle,

-         využíva metódy počítačového spracovania dát,

-         je schopný orientovať sa vo vedeckých textoch z oblasti pedagogiky, ako aj z relevantných chemických disciplín,

-         spracováva vedecko-technické informácie k riešenému problému,

-         využíva rôzne semiempirické metódy pri práci s programami Hyperchem a ArgusLab pri modelovaní molekúl,

-         realizuje motivačné experimenty so školskými meracími systémami, 

-         implementuje digitálne technológie do výchovno-vzdelávacieho procesu,

-         aplikuje pedagogicko-didaktické a bezpečnostné zásady pri reálnom experimentovaní na hodinách základného typu alebo na laboratórnych cvičeniach,

-         samostatne rieši čiastkové úlohy náročnejších teoretických problémov,

-         sleduje nové poznatky v chemických disciplínach,

-         aplikuje získané poznatky do vyučovacieho procesu v sekundárnom vzdelávaní s rešpektovaním základnej štruktúry a obsahu disciplíny tejto predmetovej špecializácie,

-         je zorientovaný v školskom vzdelávacom programe, učebných plánoch a osnovách predmetovej špecializácie,

-         má návyk permanentného vzdelávania sa pre osobný profesionálny rast.

 

 

1.3   Kompetencie absolventa

 

Absolvent 2. stupňa štúdia ŠP Učiteľstvo chémie v kombinácii:

 

-         vie efektívne a kultivovane komunikovať na úrovni pracovného tímu, ako aj na úrovni žiackych skupín,

-         je schopný komunikovať na kvalifikovanej úrovni s predstaviteľmi iných odborov a s verejnosťou,

-         participuje na vývoji a príprave metodických, odborných a učebných materiálov pre výučbu chémie,

-         podieľa sa na vypracovávaní alebo revízii učebných osnov,

-         vie efektívne plánovať vyučovaciu hodinu a vytvoriť pozitívne vzdelávacie prostredie,

-         je schopný pripraviť vyučovaciu hodinu chémie s motivačnými prvkami a so zohľadnením schopností žiakov,

-         vie organizovať a plánovať prácu, kriticky posudzovať návrhy tém vzdelávania, špecifikovať kľúčové informácie, flexibilne reagovať na nové poznatky v chémii,

-         je schopný rozdeľovať úlohy, hodnotiť výkon študenta a poskytovať spätnú väzbu na zlepšenie.


Uplatnenie absolventov:

Absolvent 2. stupňa štúdia ŠP Učiteľstvo chémie v kombinácii:

 -      je pripravený na prácu kvalifikovaného učiteľa chémie na základných a stredných školách (gymnáziá a stredné odborné školy),

-     môže pokračovať na 3. stupni vysokoškolského štúdia (doktorandské) v Teórii vyučovania chémie alebo v príbuznom odbore vyžadujúcom poznatky z chémie (s poľnohospodárskym a molekulárno-biologickým zameraním, so zameraním na ochranu životného prostredia),

-  sa môže uplatniť po získaní odporúčanej dĺžky praxe ako metodik v oblasti výchovy a vzdelávania https://sustavapovolani.sk,

-      môže pracovať vo vedecko-výskumných inštitúciách a po zaškolení ako pracovník v inštitúciách rezortného a firemného charakteru.


 


Informácie o prijímacom konaní:

Fakulta prírodných vied a informatiky

FPV exteriér
Webové sídlo: www.fpvai.ukf.sk
Ďalšie informácie nájdete na:
 

Kontaktné informácie

Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra
tel: +421 37 6408 111
e-mail:
IČO: 00157716
DIČ: 2021246590
IČ DPH: SK 2021246590
 
E-schránka: ico://sk/00157716 
 
fb ikona  icon instagram

Mediálni partneri

logo nitraden web      logo dab
logo mlyny Nitricka logo web
logo centro male dnes24 cmyk
logo NISYS nove            promenada logo color