L3 banner studium new

učiteľstvo vzdelávacej oblasti jazyk a komunikácia

Študijný odbor: učiteľstvo a pedagogické vedy
Stupeň štúdia: spájajúci 1. a 2. stupeň VŠ štúdia
Forma štúdia: denná
Štandardná dĺžka štúdia: 5 rokov
Jazyk poskytovania: slovenský jazyk
Osoba zodpovedná za študijný program: Jana Duchovičová, prof., PaedDr., PhD.
Fakulta: Filozofická fakulta

Opis študijného programu: Opis
Opis študijného programu - pedagogicko psychologický a sociálno vedný základ: Opis
Odporúčaný študijný plán: Študijný plán 2. Študijný plán
Predmety študijného programu: Informačné listy  Informačné listy základ
 
Profil absolventa a výstupy vzdelávania

Oblasti a rozsah vedomostí, zručností a kompetencií absolventa magisterského študijného programu

Absolvent študijného programu disponuje poznatkami o javoch pedagogickej reality, výchovno-vzdelávacích procesoch a ich činiteľoch, determinantoch výchovy a vzdelávania, ako aj poznatkami o spôsoboch poznávania pedagogickej reality, o pedagogických a didaktických prístupoch, koncepciách a poznatkami o riešení rôznorodých pedagogických situácií. Absolvent disponuje sociálno-pedagogickým a biologicko-psychologickým poznaním žiakov a procesov ich učenia sa umožňujúcimi porozumieť vzťahu medzi procesmi učenia a vyučovania, vzdelávania a výchovy jednotlivca i dynamike sociálnej skupiny.

Disponuje kompetenciami v oblasti pedagogickej diagnostiky a akceptácie vývinových, sociokultúrnych a individuálnych charakteristík intaktných žiakov a žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Ovláda problematiku pedagogickej práce v kontexte diverzity vzdelávanej populácie. Má komplexný prehľad v sociálnej štruktúre spoločnosti, jej statike a dynamike, rozumie vzdelávacím a ďalším relevantným potrebám i špecifikám rôznorodých sociálnych skupín.

Absolvent ovláda teoretické i praktické súvislosti napĺňania hlavných cieľov výchovy a vzdelávania prostredníctvom obsahu výchovy a obsahu vzdelávania a metodiky vzdelávacej oblasti Jazyk a komunikácia, pre ktorú získal aprobáciu, ako aj v prierezových a doménových gramotnostiach. Disponuje poznaním odboru, resp. odborov, z ktorých vychádza obsah poznania vzdelávacej oblasti, ovláda východiská a trendy teoretickej a metodologickej perspektívy pedagogických vied s dôrazom na profesiu učiteľa a jeho profesijné činnosti. Okrem zvládnutia učiteľskej spôsobilosti (projektovania, realizácie a reflexie výučby v triede) je schopný participovať na vývoji metodických materiálov pre výučbu. Má tiež primerané poznatky z metód výskumu a vývoja v didaktike slovenského jazyka a cudzích jazykov a v didaktike literatúry.

Absolvent pozná aktuálne štátne vzdelávacie programy, pozná a chápe koncept inštitucionálneho socializačného procesu, pozná všeobecne záväzné právne predpisy vzťahujúcich sa k práci učiteľa, orientuje sa v pedagogickej a ďalšej dokumentácii, v ostatných koncepčných a strategických dokumentoch a materiáloch školy. Absolvent ovláda teoretické základy projektovania, realizácie a hodnotenia výchovy a vzdelávania, pozná široký repertoár vyučovacích stratégií a metód, aspekty digitalizácie vo výchovno-vzdelávacom procese, orientuje sa v systéme výchovy a vzdelávania Slovenskej republiky, v právnych predpisoch a širších kurikulárnych kontextoch výkonu učiteľskej profesie. Absolvent má zručnosti plánovať, realizovať a hodnotiť výchovno-vzdelávací proces a učebné výsledky žiakov.

Disponuje rozsiahlymi metodickými spôsobilosťami vo svojej aprobácii a v oblasti doménových a prierezových gramotností, vrátane spôsobilostí v oblasti informačno-komunikačných technológií a ich aplikácie vo vyučovaní.

Absolvent pozná štruktúru profesie, princípy profesijnej etiky, dokáže efektívne komunikovať s rôznorodými aktérmi vzdelávania a kooperovať na budovaní inkluzívnej kultúry školy a pri napĺňaní jej školského vzdelávacieho programu. Absolvent uskutočňuje samostatne a primeraným spôsobom pedagogické hodnotenie a evalváciu, je spôsobilý hodnotiť seba samého a zabezpečovať svoj ďalší profesijný rozvoj.

Absolvent je spôsobilý realizovať skúmanie pedagogických javov v prostredí výchovy a vzdelávania, formulovať závery vlastného skúmania a disponuje spôsobilosťou akademického písania a výskumnej etiky.

Má systematické a – v závislosti od svojej individuálnej profilácie – aj špecializované teoretické i praktické znalosti zvoleného jazyka, nielen jeho zvukového, morfosyntaktického a lexikálneho plánu, ale aj štylistiky, pragmatiky, textológie, semiotiky. Vie svoje vedomosti, zručnosti a skúsenosti na samostatnej odbornej (prípadne aj vedeckej) a umeleckej úrovni použiť v interkultúrnej komunikácii a v pedagogickom procese.  Má poznatky z rôznych metód výskumu v didaktike zvoleného jazyka a zároveň ovláda metodológiu vyučovania tohto jazyka ako cudzieho jazyka v kultúrnych i spoločenských súvislostiach. Tieto poznatky dokáže premietnuť do svojich didaktických zámerov vychádzajúcich zo štátnych vzdelávacích programov. Poznatky z oblasti fonetiky, morfológie, syntaxe, frazeológie a štylistiky aplikuje vo svojom jazykovom prejave a zároveň ich vie analyticky identifikovať u žiakov. Vie hodnotiť ústny aj písomný prejav žiaka, pričom vychádza z príslušných nastavení školského vzdelávacieho programu a z výkonových štandardov formulovaných príslušnou záväznou pedagogickou dokumentáciou. Má zdokonalenú kompetenciu samostatne analyzovať a interpretovať text vo zvolenom jazyku rozličnej tematickej i žánrovej povahy či štýlu. Jeho teoreticko-metodologické vedomosti z jednotlivých lingvistických a literárnych disciplín a schopnosť autonómne ich aplikovať sú adekvátnym východiskom pre pedagogickú, filologickú a interkultúrno-komunikačnú prax a výskum. Má prehľad v základnej aj najnovšej a náročnejšej literatúre určenej pre študijný odbor, vie si ju vyhľadať a pracovať s ňou tak, aby dokázal kriticky rozvíjať poznatky v nej obsiahnuté. Dokáže individuálne aj v tímovej spolupráci rozvíjať odborný diskurz v oblasti filológie a vyučovania zvoleného jazyka, literatúry a kultúry. Zároveň je schopný istého druhu kultúrnej mediácie vo vzťahu k špecifickým kultúrnym javom krajín, ktorých jazyky študuje. Rozsah a hĺbka jeho znalostí a praktických zručností ho oprávňujú pokračovať v štúdiu na doktorandskom stupni (3. stupeň), a to aj v príbuzných študijných programoch.

Teoretické poznatky absolventa: chápe význam jazyka a reči v procese vývinu jednotlivca a reflektuje podiel jazyka na formovaní jeho celoživotných komunikačných kompetencií. Absolvent učiteľstva vzdelávacej oblasti Jazyk a komunikácia rozumie podstate intenčného – školského bilingvizmu a v tomto kontexte si uvedomuje význam dokonalého poznania gramatického systému materinského jazyka žiakmi a jeho kľúčovej úlohy pri osvojovaní si cudzích jazykov. Ovláda rozsiahle teoretické a praktické súvislosti obsahu vzdelávania a odborovej didaktiky a metodiky v špecializácii svojho pôsobenia. Disponuje rozvinutým poznaním odboru, do hĺbky ovláda východiská a trendy teoretickej a metodologickej perspektívy predmetných vedných disciplín, pozná široký repertoár vyučovacích stratégií a metód, orientuje sa v rôznorodých prístupoch k výkonu profesijných činností –  pozná široké spektrum adekvátnych postupov a metód, disponuje rozsiahlym vedeckým poznaním v profilových vzdelávacích oblastiach, má vedomosti viažuce sa na stavbu, štruktúru a historický vývin predmetného cudzieho jazyka, na spoločenské postavenie a fungovanie jazykov v medziľudskej komunikácii a v širších spoločenských, kultúrnych a pragmatických súvislostiach, ovláda diachrónne a synchrónne vzťahy a súvislosti medzi jazykmi a jazykovými skupinami, má systematické poznatky a teórie literatúry, dejín predmetných kultúr, literárnovednej metodológie, medziliterárnosti a literárnej komparatistiky, má vedomosti z odborovej didaktiky.

Má zvládnutý teoretický aparát a vedeckú metodológiu vybranej jazykovedy, literárnej vedy a teórie interkultúrnej komunikácie, s využitím pojmoslovia všeobecnej, porovnávacej a diachrónnej jazykovedy, literárnej teórie a literárnej kritiky dokáže analyzovať a hodnotiť text a nadobudnuté poznatky dávať do širších súvislostí (jazykových, kultúrnohistorických, literárnohistorických, medziliterárnych a pod.)., má rozvinutý celistvý pohľad na pragmatiku konkrétneho komunikačného aktu, pozná terminológiu, zásady a postupy využívané pri práci učiteľa zvoleného jazyka, literatúry a kultúry na primárnom, nižšom a vyššom sekundárnom stupni, chápe, ovláda a vie aplikovať teoretické základy projektovania a hodnotenia vo vyučovaní a pozná teoretické i praktické súvislosti didaktiky zvoleného jazyka s ohľadom na plánovanie výučby v školskej triede, ovláda a pozná aktuálne štátne vzdelávacie programy a je oboznámený so Spoločným európskym referenčným rámcom pre jazyky, rozvíja znalosti o metódach a princípoch odbornej/vedeckej práce a redakcii odborných/vedeckých textov, a to zodpovedne, kriticky a samostatne, ovláda literatúru k jednotlivým disciplínam filológie, vie sa v nej orientovať, vyhľadávať ju, aktualizovať ju s ohľadom na požiadavky vzdelávacieho procesu, resp. aktuálne skúmaného problému či javu.

Disponuje teoretickými vedomosťami z fonetickej, morfologickej a syntaktickej jazykovej roviny príslušného jazyka. Absolvent taktiež ovláda základnú terminológiu jednotlivých jazykových rovín; pozná reálie а históriu; pozná predstaviteľov, ich tvorbu a jednotlivé smery v rámci literatúry; vie analyzovať text; ovláda základné metodické východiská vyučovania jazyka ako cudzieho; nadobudne základy slovotvorby, lexikológie a interkultúrnej komunikácie. Vo vyšších ročníkoch štúdia nadobudne teoretické vedomosti z lexikálnej a štylistickej roviny príslušného jazyka. Rovnako ovláda základnú terminológiu uvedených jazykových rovín; v rámci súčasnej literatúry; má hlboké vedomosti z metodiky vyučovania cudzieho jazyka.

Praktické zručnosti: absolvent chápe podiel jazykových a komunikačných kompetencií a ich rozvíjania u každého jednotlivca na jeho osobnej a kariérnej úspešnosti. Samostatne uplatňuje adekvátne metódy práce, je spôsobilý odborne plánovať, riadiť, realizovať a vyhodnocovať vzdelávací proces, ovláda anglický jazyk v ústnej a písomnej interakcii, dokáže realizovať jazykové vzdelávanie a rozvíjanie komunikačno-pragmatických kompetencií a zručností spojených s ústnym a písomným prejavom svojich žiakov, dokáže prakticky aplikovať svoje poznatky z odborovej didaktiky a literatúry v praxi školského i mimoškolského vyučovania.

Absolvent dokáže samostatne formulovať odborný problém v lingvistickom, literárnovednom, literárnohistorickom a didaktickom kontexte, reflektuje kulturologické aspekty myslenia v kontexte edukačnej činnosti, tieto adekvátne analyzuje, interpretuje a zohľadňuje v danej komunikatívnej situácii, dokáže tvorivo aplikovať získané teoretické vedomosti z lingvistiky, literatúry a didaktiky, má rozvinuté praktické zručnosti z oblasti jazykového systému zvoleného jazyka, cielene vedie, rozvíja a kultivuje komunikačný proces, samostatne pracuje s textami, má schopnosť vnímať informácie a pertraktované javy v hlbších súvislostiach, aj v porovnávacom či interdisciplinárnom dialógu, má rozvinutú zručnosť analýzy a interpretácie textov umeleckej i odbornej povahy, vie rozvinúť, na úrovni diplomovej práce zo študovanej oblasti a vyučovania zvoleného jazyka, schopnosť medziodborového dialógu, osobitne pri objasňovaní špecifickosti skúmaných javov, aktívne využíva praktické skúsenosti z organizácie interkultúrnych aj vedecko-odborných podujatí na akademickej pôde vo svojej učiteľskej praxi: pokračuje v spolupráci na organizácii podobných podujatí na národnej úrovni, resp. v kreovaní ich obsahu z hľadiska potrieb a záujmov žiakov, pri aplikácii poznatkov z jednotlivých teoretických oblastí do praxe kladie dôraz na rozvoj vedomostí, zručností a kľúčových kompetencií žiakov, vie samostatne projektovať a realizovať vyučovanie zvoleného jazyka, je schopný efektívne vykonávať učiteľskú činnosť, reflektovať ju a zdokonaľovať, je spôsobilý metodicky spracovať konkrétne pedagogické programy.

Absolvent je spôsobilý nadobudnuté jazykové a rečové zručnosti z príslušného jazyka prakticky aplikovať v rámci ústnej a písomnej komunikácie; v priebehu celého štúdia si študent rozvíja a prehlbuje svoje jazykové, rečové a komunikačné kompetencie; je schopný aktívne používať získané teoretické poznatky z fonetiky, morfológie, syntaxe, lexikológie a štylistiky; vie adekvátne aplikovať nadobudnuté teoretické vedomosti z metodiky vyučovania cudzieho jazyka v podobe samostatného vedenia vyučovacej hodiny so štandardnou dĺžkou 45 minút s reálnou možnosťou uplatnenia v praxi. Absolvent dokáže samostatne riešiť úlohy vyplývajúce zo svojich kompetencií (odborných, pedagogicko-psychologických, metodicko-didaktických a osobnostných), ktoré v priebehu štúdia získal. Dokáže uplatňovať procedúry edukačnej intervencie v školských a mimoškolských podmienkach, kooperuje s pracovníkmi príbuzných profesií (riaditeľ školy, učitelia, školský psychológ, školský špeciálny pedagóg, sociálny kurátor), je schopný kooperovať ako člen tímu, spolupracovať s rodičmi a inými členmi komunity, v ktorej pracuje. Predpokladá sa ďalšie zdokonaľovanie absolventa prostredníctvom samoštúdia, k čomu je počas štúdia vedený. Je plne kvalifikovaný na vyučovaciu činnosť a ďalšie edukačné činnosti.

Očakáva sa , že absolvent dodržiava princípy profesijnej etiky, je sociálne angažovaný, má rozvinuté spoločensky akceptované občianske postoje, pozitívny postoj k svojej profesii, cieľovej skupine a vlastnému celoživotnému vzdelávaniu.

 

Schopnosti absolventa a výstupy vzdelávania v oblasti: žiak

Absolvent pozná a akceptuje špecifiká, vekové a individuálne osobitosti žiakov, pozná základné biologické, psychologické, špeciálno-pedagogické a sociologické aspekty vývoja detí a mládeže, je schopný rozlíšiť aktuálnu vývinovú úroveň, rozvojové charakteristiky, výchovno-vzdelávacie potreby a špeciálne výchovno-vzdelávacie potreby žiakov, ich vlastnosti, schopnosti, záujmy, vedomosti a zručnosti vo výchovno-vzdelávacom procese v škole a mimo vyučovania.

  • Absolvent vie vysvetliť zákonitosti socializácie a učenia sa žiakov a diferencovať pedagogické, psychologické, sociologické, axiologické prístupy k vyučovaciemu procesu, dokáže vybrať formy a metódy zamerané na efektívne vzdelávanie.
  • Absolvent má vedomosti o základných teóriách, druhoch, štýloch a formách učenia sa vo vzťahu k základným psychickým procesom a stavom, nižším a vyšším kognitívnym funkciách, vedomosti o hodnotiacom (kritickom) myslení a tvorivom myslení a o exekutívnych psychických funkciách a metakognitívnych procesoch,
  • Absolvent pozná zákonitosti diagnostiky, metódy pedagogickej diagnostiky, disponuje základnými skúsenosťami s aplikáciou diagnostických metód pedagogickej diagnostiky a nástrojov na identifikáciu špecifík psychického vývinu žiaka a identifikuje faktory ovplyvňujúce špecifiká psychického vývinu žiaka. Absolvent má základnú praktickú skúsenosť s identifikáciou charakteristík žiakov z hľadiska ich individuálnych výchovno-vzdelávacích potrieb a úrovne sociálneho správania a sociokultúrneho prostredia.
  • Absolvent rozumie anamnestickým správam, pedagogickej, psychologickej a špeciálnopedagogickej diagnóze stanovenej ďalšími odbornými a pedagogickými zamestnancami a na jej základe vyvodí individuálne charakteristiky dieťaťa.
  • Očakáva sa, že absolvent akceptuje individualitu každého žiaka bez predsudkov a je schopný podieľať sa na budovaní inkluzívneho prostredia výchovno-vzdelávacej inštitúcie.

Schopnosti absolventa a výstupy vzdelávania v oblasti: výchovno-vzdelávací proces

  • Absolvent pozná a chápe koncept výchovno-vzdelávacieho procesu v širších sociálno-vedných súvislostiach, reflektuje, sociálnopedagogické, špeciálnopedagogické, psychologické a psychodidaktické východiská a aktuálne trendy a prístupy pri plánovaní a realizácii výchovno-vzdelávacej činnosti.
  • Absolvent pozná a aplikuje princípy tvorby a projektovania dlhodobej a krátkodobej prípravy na vyučovanie s dôrazom na posilňovanie inkluzivity výchovno-vzdelávacieho prostredia, pozná zásady tvorby individuálneho vzdelávacieho programu žiaka v kontexte vzdelávania. Rozumie systému edukačných javov a dokáže k nim adekvátne aplikovať edukačné postupy vzhľadom ku kvalitatívnym zmenám vo výchove a vzdelávaní.
  • Absolvent pozná organizačné charakteristiky školského systému a aktuálnu školskú legislatívu, štátne vzdelávacie programy a v ich zmysle realizuje výchovno-vzdelávaciu činnosť, orientuje sa v pedagogickej dokumentácii, ďalšej dokumentácii a ostatných koncepčných a národných, medzinárodných strategických dokumentoch a materiáloch školy, ovláda princípy ich tvorby.
  • Absolvent ovláda odborovú didaktiku svojej aprobácie/ oblasti vzdelávania a jej prislúchajúcich vyučovacích predmetov. Poznatky aplikuje pri plánovaní, organizácii a realizácii vyučovacieho procesu, pozná teórie učenia a vyučovania, pozná a aplikuje stratégie riadenia učenia, primerané didaktické princípy, metódy, formy, prostriedky tak, aby umožnil žiakom nadobudnúť kľúčové kompetencie v zmysle štátneho vzdelávacieho programu v príslušnej vzdelávacej oblasti na úrovni nižšieho sekundárneho vzdelávania s presahom do primárneho vzdelávania a vyššieho sekundárneho vzdelávania.
  • Absolvent má vedomosti o tvorbe individuálneho výchovno-vzdelávacieho programu.
  • Absolvent dokáže organizovať a realizovať vyučovací proces v súlade s výchovno-vzdelávacími cieľmi, s obsahovým vymedzením, v intenciách uspokojovania výchovno-vzdelávacích potrieb a záujmov žiakov, dokáže flexibilne reagovať na zmenené situácie a krízové situácie vo výchovno-vzdelávacej činnosti, vytvára podnetné a neohrozujúce prostredie pre vyučovanie a učenie sa žiakov aplikáciou techník dodržiavania pravidiel a bezpečných pracovných podmienok.
  • Absolvent pozná zásady pedagogickej komunikácie, znaky vyučovacích a komunikačných štýlov učiteľa a ich vzťah k efektivite vyučovania. Vie aplikovať metódy mikrodiagnostikovania a zohľadňovať výsledky vo výbere následnej činnosti. Dokáže používať pedagogickú dokumentáciu a viesť v nej záznamy.
  • Absolvent ovláda princípy, stratégie a formy hodnotenia priebehu a výsledkov výchovno-vzdelávacích činností, vie hodnotiť žiakov podľa stanovených kritérií (štandardov) vzhľadom na ich vývinové a individuálne osobitosti, schopnosti, záujmy a výsledky a podporuje procesy sebahodnotenia dieťaťa, podporuje samostatnosť, aktivitu žiakov a ich kooperatívne a komunikačné zručnosti.
  • Absolvent dokáže reflektovať a analyzovať výchovno-vzdelávací proces v komplexných didaktických súvislostiach, aplikovať metódy profesijnej sebareflexie a využíva spätnú väzbu od iných aktérov pri posudzovaní efektivity vlastného výchovno-vzdelávacieho procesu.
  • Absolvent ovláda techniky tvorby modernej interaktívnej prezentácie, výber multimediálneho obsahu, grafiky, pozná pokročilé funkcie textového editora, vie adekvátne aplikovať vybrané nástroje a funkcie tabuľkového editora v praxi. Absolvent pozná terminológiu v oblasti CMS (Content management system), dokáže vybrať konkrétne riešenie pre tvorbu webovej stránky/webového portálu, má dostatok zručností a skúseností pre návrh štruktúry webovej stránky a pre manažovanie obsahu a používateľov v redakčnom systéme.
  • Absolvent dokáže realizovať akčný výskum a interpretovať jeho výsledky.

Schopnosti absolventa a výstupy vzdelávania v oblasti: profesijný rozvoj

  • Absolvent akceptuje požiadavky kladené na osobnosť pedagogického zamestnanca (odborná a osobnostná stránka), pozná teórie profesie, systém kariérového rozvoja pedagogických zamestnancov a možnosti kariérového rastu, má vedomosti o profesijných združeniach, využíva metódy autodiagnostiky a sebavzdelávania, reflektuje úroveň a výsledky vlastnej výchovno-vzdelávacej činnosti a činnosti ďalších pedagogických zamestnancov v modeli inkluzívneho vzdelávania.
  • Disponuje primeranou úrovňou mäkkých zručností a digitálnych zručností.
  • Absolvent je schopný spolupracovať s rodičmi a zákonnými zástupcami žiakov, pozná stratégie budovania triedneho spoločenstva a školskej komunity.
  • Absolvent dokáže komunikovať a spolupracovať s členmi školského podporného tímu a s ďalšími aktérmi vzdelávania pri zabezpečovaní podporných opatrení a preventívnych programov v školskom prostredí.
  • Disponuje vedomosťami o ochrane osobných údajov.
  • Disponuje poznatkami z oblasti vzdelávacej a školskej politiky SR a európskeho priestoru.
  • Disponuje vedomosťami v oblasti školského manažmentu, školského marketingu a tvorby imidžu školy.
  • Absolvent pozná princípy tvorby školského vzdelávacieho programu, politiky a inkluzívnej kultúry školy, pedagogickej koncepcie školy, sociálnej klímy školy, jej merania a činitele utvárania.
  • Disponuje vedomosťami o školskej hygiene a bezpečnosti a ochrane pri práci.
  • Disponuje poznatkami v oblasti projektového manažmentu a je schopný uplatniť ich pri manažovaní projektov a projektových tímov.

Uplatnenie absolventov:

Absolvent magisterského študijného programu učiteľstvo vzdelávacej oblasti Jazyk a komunikácia, ktorého je učiteľský základ neoddeliteľnou súčasťou, sa uplatní ako:

- učitelia prvého stupňa základnej školy na vyučovanie vzdelávacej oblasti Jazyk a komunikácia alebo predmetov prislúchajúcich vzdelávacej oblasti Jazyk a komunikácia (slovenský jazyk, anglický jazyk a ďalšieho jazyka podľa profilácie absolventa – ruský jazyk, nemecký jazyk, francúzsky jazyk, španielsky jazyk alebo taliansky jazyk),

- učitelia druhého stupňa základnej školy na vyučovanie vzdelávacej oblasti Jazyk a komunikácia alebo predmetov prislúchajúcich vzdelávacej oblasti Jazyk a komunikácia (slovenský jazyk, anglický jazyk a ďalšieho jazyka podľa profilácie absolventa – ruský jazyk, nemecký jazyk, francúzsky jazyk, španielsky jazyk alebo taliansky jazyk),

- učitelia strednej školy na vyučovanie vzdelávacej oblasti Jazyk a komunikácia alebo predmetov prislúchajúcich vzdelávacej oblasti Jazyk a komunikácia (slovenský jazyk, anglický jazyk a ďalšieho jazyka podľa profilácie absolventa – ruský jazyk, nemecký jazyk, francúzsky jazyk, španielsky jazyk alebo taliansky jazyk),

- vychovávatelia,

- pedagogickí asistenti.

Informácie o prijímacom konaní:

Filozofická fakulta

FF exterier
Webové sídlo: www.ff.ukf.sk
Ďalšie informácie nájdete na:
 
prihlaska

Kontaktné informácie

Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra
tel: +421 37 6408 111
IČO: 00157716
DIČ: 2021246590
IČ DPH: SK 2021246590
 
E-schránka: ico://sk/00157716 
 
fb ikona  icon instagram

Mediálni partneri

logo nitraden web      logo dab
logo mlyny Nitricka logo web
logo centro male dnes24 cmyk
logo NISYS nove            promenada logo color